Magnetic Island

24 oktober 2016 - Townsville, Australië

Magnetic Island

Om 6.00 uur wakker vanmorgen en heb de was maar opgehangen. Je mag geen lijntjes hebben op de kampeerplek dus hangt de was gezellig bij elkaar. Voor het sanitair krijg je een code of sleutel die je bij vertrek weer inlevert. Ik moet zeggen het ziet er allemaal goed verzorgt uit, misschien komt dat daar wel door. Het schijnt op alle campings zo te gaan. We gaan vroeg naar bed dus ook weer vroeg wakker. Toch ben ik nog even terug naar bed gegaan want wat moet je verder doen zo vroeg, we hoeven er niet eerder uit dan 8.00 uur. Vandaag gaan we wandelen op Magnetic Island. Om negen uur nemen we de bus die tegenover de camping een halte heeft en zijn op tijd voor de ferrie die om 9.30 uur uitvaart. We hadden gisteren op de camping al kaartjes gekocht voor de ferrie en de bus op het eiland en kregen daarom 10% korting op het verblijf op de camping. Geen wachtrij voor de ferrie dus konden gelijk aan boord. Het is een korte overtocht van een half uurtje ongeveer. Onderweg raken we aan de praat met een Nederlands stel en komen elkaar daarna op het eiland weer tegen, zo klein is het. We nemen de bus naar The Forts voor een wandeling aldaar. Het is een leuke wandeling en vertelt over het verdedigingswerk van Australië tijdens de tweede wereld oorlog. Daar hadden we geen rekening mee gehouden, wist niet dat ze hier ook tegen de Duitsers hebben gevochten. Onderweg staat informatie over wat de ruïnes voorstellen. Wat we hier ook gezien hebben zijn koala's, we zien eerst een mannetje lui hangend in een boom boven het wandelpad. Al wandelend zien we er 7 in totaal, 1 mannetje, 3 vrouwtjes en 3 jongen. Het is aandoenlijk om ze te zien, je zou ze zo willen knuffelen. Na de wandeling gaan we eerst maar lunchen. Heerlijk gegeten met uitzicht op zee. Daarna doen we een wandeling van 1,5 km maar holder de bolder wat een geklauter. Na bijna 2 uur klauteren komen we aan op Balder Bay en het is een plaatje! Gelukkig niet voor niets geweest. De terug weg naar Horshoe Bay verloopt iets soepeler maar het blijft een crime om tussen en over die stenen te lopen. Een lekker koud biertje hebben we wel verdient. We doen de schoenen uit en trekken de meegenomen slippers aan, lekker voor de voetjes. Om half vijf hebben we de bus weer terug naar de ferrie en komen het Nederlandse stel weer tegen. Ook een meisje dat voor een jaar werkt en reist uit Bergen zit op de ferrie. Het Nederlandse stel zit op dezelfde camping als wij en bied ons een lift aan, dat slaan we niet af. Nu lekker douchen, eten en nog een beetje luieren voor we om 21.30 uur op bed ploffen. We zullen morgen de knietjes wel voelen :) Morgen rijden we verder richting Airlie Beach.

1. Agnieta:
    24 oktober 2016
    Op de wandelingen zie je zoveel,en zelf vind ik een beetje fysieke inspanning wel leuk ,maar het blijft wel vakantie he . word vandaag vast weer een andere activiteit .
    Je fotos zijn weer prachtig ,maar ook down onder niet altijd evengoed internet dus .Ben wel wat nieuwsgierig naar de stijl van campings ,is het vergelijkbaar met Canada ?
    En ook hier een rijke flora en fauna geweldig
  2. BertvdB:
    24 oktober 2016
    Je hebt Koos toch in de ochtend bij je?? of...??
  3. Christiene:
    24 oktober 2016
    Campings zijn niet te vergelijken. De prijs misschien wel want tot nu toe nog best duur. Campings zijn groot en altijd met zwembad. Wel een betonnen plaat waar je je auto aan parkeert en waarop je je stoelen en zo kwijt kan.
  4. Petra de Groot:
    24 oktober 2016
    Volgens mij is in bolder bay een surfer aangevallen door een haai. In elk geval vandaag een bericht hier...600km boven Sydney ...dacht ik . Pas op voor de gevaarlijke dieren! Gratis tip van mij
  5. Ellen:
    25 oktober 2016
    Dat koude biertje hadden jullie zeker verdiend. Heuveltje op, heuveltje af, kost veel inspanning, zeker met die hitte. Toen wij na de Forts walk in de bus stapten vroeg een mevrouw of Piet misschien verbrand was. Nee, nee, gewoon oververhit na alle inspanning.
    Maar jullie hadden het geluk koala's te zien, wij niet. Voor jullie Cassowary's en koala's, maar om even tegen jullie op te bieden.... ik heb twee maal een zeeschildpad gezien tijdens het snorkelen en we zijn een taipan tegengekomen en een green tree snake. Maar of je daar nou zo blij van wordt haha. Jullie hebben nog even te gaan en kunnen nog meer tegenkomen op jullie pad.
  6. Lidwien:
    25 oktober 2016
    Ahhh, wat een lieve koala's. Je zou ze idd zo willen knuffelen :-)