Lurcy Lévis

31 augustus 2015 - Lurcy-Lévis, Frankrijk

31-08-2015 Warm

Het is raar weer, het is drukkend warm en daardoor niet helder. Om half 9 rijden we de camping van Treignac af en gaan richting het noorden en hebben een kleine camping gevonden in Lurcy Lévis. De eigenaar is Nederlands en biedt plaats, naast de gewone kampeerder een stacaravan en een tenten veldje voor pelgrimgangers die de tocht naar Santiago de Compostella lopen. Heel toevallig komt er vandaag een francaise die een nacht doorbrengt in de stacaravan. Het is een prachtige plek met een heel mooi uitzicht. Op een veld in de verte zie ik een vos lopen en de nodige roofvogels in de lucht. We zijn allebei uitgeteld maar kunnen nu niet zeggen waarvan, we gaan er van uit dat het door de warmte komt want het loopt tegen de 30 graden. We steken de bbq aan en blijven lang buiten. Heerlijk.

vos in het veld    het huis van de eigenaar van de camping    Blauwe Kiekendief    mooie luchten    zonsondergang

01-09-2015 Lurcy Lévis

Het is druilerig weer, af en toe regent het maar gaan richting het dorp voor wat boodschappen. Na de middag wordt het droog en ik hol de camping over om de vlinders op de gevoelige plaat vast te leggen. Koos zit lui een boekje te lezen. Soms lukt het me om een vlinder goed gelukt op de foto te zetten maar ze fladderen van de ene kant van het veld naar het andere. Plat op de buik en op een plek waar er net nog tientallen fladderden zitten ze weer op een ander deel van het veld! Op een gegeven moment geef ik op en trekken een flesje wijn open, beter ;) en redelijk tevreden met een paar foto's genieten we van het weidse uitzicht.

Icarus blauwtje    Gele Luzernevlinder    Gele Luzernevlinder    Icarus blauwtje    Icarus blauwtje    Gele Luzernevlinder    Gele Luzernevlinder