Limoges

26 juni 2013 - Limoges, Frankrijk

Het is mooi weer, lichtelijk bewolkt dus gaan naar Limoges. We parkeren de auto net buiten het centrum en gaan verder met de vouwfiets. Laten we beginnen bij het tourist office en dan daarna eerst maar wat eten. We fietsen richting het station en zoeken daarna een parkje op, heerlijk gezeten op een bankje in de zon. Daarna fietsen we naar het oude gedeelte waar nog huizen staan uit de Middel Eeuwen, het zijn er niet zoveel maar wel een leuke kroeg gezien dus bestellen een lekker koud biertje. We zetten de fietsen op slot en lopen de winkelstraat in, het is er druk want in Frankrijk kennen ze nog de uitverkoop en vandaag is deze van start gegaan. Bij ons kun je het hele jaar door koopjes treffen maar hier dus niet. We lopen weer terug naar de fietsen en gaan naar het gedeelte met de grote Cathedraal en de botanische tuinen. Wat een heerlijke rust heerst hier. Omdat ik morgen jarig ben besluiten we om ergens te gaan eten want morgen ruimen we de boel weer op om richting Nederland te gaan. Niet echt in de planning maar ach.. het zij zo. Je hebt maar 1 moeder en kunnen op deze afstand niet zoveel voor haar betekenen en voor onze of beter gezegd mijn gemoedsrust breken we de vakantie af. Volgende keer weer .