Lake Monduran

29 oktober 2016 - Helensvale, Australië

Lake Moduran - Helensvale  514 km

We verlaten de camping die vooral bevolkt wordt door vissers want we zagen ze gisterenavond terugkeren met hun bootjes achter de auto. Wij vervolgen onze weg naar het zuiden. Het is een mooi landschap hier in de Bundaberg Regio. Beetje wetlands-achtig. We komen weer een beetje meer in bewoond gebied, wijken waar huizen te koop staan en die er niet verkeerd uit zien. De huizenbouw is wel een beetje hetzelfde, een vierkant huis met een diamantenvormig dak van golfplaten. Wandelen en fietsen over de stoep en de krant ligt in de voortuin, we kennen dat wel uit de series op tv. Vreemd ook is te zien dat je met de auto de begraafplaats op kunt rijden, het ziet er heel open uit en direct aan de straat. Ook wordt het drukker op de weg. Na Gympie gaan we van enkelbaans naar dubbelbaans en kunnen flink doorrijden. Wel blijven oppassen want er wordt flink gecontroleerd door met laser uitgeruste politie en de boetes zijn niet misselijk! Tegemoet komende automobilisten waarschuwen door het grote licht even op de zetten. We maken een stop in Tewantin, we wilden naar Noosa National Park om daar te overnachten maar dat wordt door de plaatselijke autoriteiten afgeraden omdat het er erg druk is dit weekend. Veel festivals hier in de buurt. Oké dan maar doorrijden richting de Sunshine Coast. We stellen de tomtom in op Mount Coot-ha lookout voor een mooi uitzicht op Brisbane maar denken dat het niet goed gaat want komen midden in het centrum van Brisbane uit! Soms vertrouwen we onze TomTom niet. Gelukkig hebben we een wegenkaart mee. We parkeren de auto en kijken waar we heen willen, het wordt Helensvale. We rijden Dreamworld in Coomera aan de Gold Coast voorbij waar nog niet zo lang geleden doden vielen in een attractie. En niet veel later melden we ons bij de receptie van Gold Coast Holiday Park and Motel Helensvale. Een over de top camping want zoals de campkitchen er hier uit ziet! sjonge jonge die wil ik thuis ook wel. Ook het grote aquarium met de tropische vissen bij de toiletten is er 1 die niet zou misstaan in het Zeeaquarium van Bergen aan Zee. Het is enorm druk, vooral jeugd maar ja het is Halloween weekend en Dream world om de hoek dus dat wil wel.

Gold Coast Holiday Park and Motel: 1 nacht

1. Claudette:
    28 oktober 2016
    Hoi Christiene, we wachten rustig af. Mooie plaatjes, leuke verhalen. Geniet maar verder. Groetjes aan Koos.
  2. Michelle:
    28 oktober 2016
    Ha Christiene, ben reuze benieuwd naar je verhalen en foto's vanuit het vliegtuigje boven het GB-Reef! Zullen vast erg mooi zijn! Via de app van Koos heb ik al een kijkje in de cockpit en vanuit het raampje! kunnen maken. Zag er geweldig uit! Geniet lekker verder van jullie mooi reis!
  3. BertvdB:
    Bofkonten!!