Kootwijkerbroek

2 mei 2019 - Kootwijkerbroek, Nederland

30 april 2019

Vandaag een fietsritje naar de Bos-toren op Landgoed Schovenhorst in de buurt van Putten. Bij de brasserie kopen we een kaartje om de toren te mogen beklimmen. Op 38 meter hoogte heb je een uitzicht over de Veluwe met de dorpen die daar bij horen. We staan op gelijke hoogte of hoger met de boomtoppen, jammer dat we heiig weer hadden om goed in de verte te kunnen kijken. Na de toren zijn we terug gelopen naar het landgoed dat een arboretum heeft en een ommuurde tuin met de brasserie. We hebben nog lekker geslenterd en na een kop chocolademelk of thee in de brasserie weer op de fiets gesprongen terug naar de camping, een mooi tochtje door de bossen. Na een tochtje van zo'n 36 kilometer kwamen we weer aan op de camping en hebben nog heerlijk van het flauwe zonnetje genoten.

1 mei 2019

Bert wist te vertellen dat het zendstation in Radio Kootwijk open was voor publiek. Bepakt met camera's en statieven het gebouw van binnen en buiten gezien. Een prachtig statig gebouw in Art Deco stijl met een rijke historie. Na een koffie te hebben genuttigd in een bijgebouw zijn we door de bossen en langs heidevelden weer terug gefietst naar de camping. Koos en ik zijn eerder naar rechts afgeslagen dan de rest want die gingen nog even een boodschap doen in Harskamp. Het weer blijft nog lang lekker om buiten voor de tent met elkaar te kletsen en te borrelen met de nodige nootjes en kaasjes. Gezamenlijk eten doen we dit keer in de voortent van Ria en Ed. Koos en Bert gaan voetbal kijken en wij spelen een spelletje Keezen. Morgen naar Garderen voor de zandsculpturen.

2 mei 2019

Ik ben al een paar dagen verkouden en heb geen stem meer maar vannacht ging mijn neus dichtzitten en ook begin ik te hoesten. Ik besluit daarom niet mee te gaan naar Garderen maar een rustig dagje op de camping te hebben, Koos blijft ook thuis en ook Bert heeft besloten wat voor zichzelf te doen. Morgen weer een dag.

1. Bert:
    2 mei 2019
    Ja mooie omgeving en weer een prachtig verhaal 😋
  2. Jacqueline Bellis:
    2 mei 2019
    Jammer want de zandsculpturen zijn echt een bezoekje waard. Beterschap.
  3. Agnieta:
    3 mei 2019
    Mooi zon kroonpad ,jammer dat je niet helemaal fit bent beterschap
  4. Elise:
    5 mei 2019
    Wat moet het een prachtige omgeving zijn! En ook bij Radio Kootwijk geweest, leuk hoor! Hopelijk ben je inmiddels weer wat opgeknapt, wijs dat je even niet bent mee gegaan.