Kaprun

12 januari 2019 - Kaprun, Oostenrijk

Bij het openschuiven van de gordijnen hadden we zicht op de Kitzsteinhorn, dat is even wennen! de hele week sneeuw gezien en nu was het helder. Dat belooft wat want het is onze laatste skidag, helaas zit het er weer bijna op. Dus na het ontbijt richting de Kitzsteinhorn, het ziet er zo heel anders uit met zicht op bergen en pistes en wanneer we boven zijn in de verte Zell am See. Prachtig is het. We gaan naar het hoogste punt, de Glacier op 2900 meter! wat een mooi uitzicht. Je ziet dat iedereen zich staat te verbazen hahaha. We nemen Piste 1 naar beneden en het gaat lekker. Er zitten nog wel wat hobbels en kuilen want de pistebully's kunnen het vele werk niet aan maar nu kunnen we ze zien én ontwijken. Lawine gevaar blijft op de loer liggen maar zolang je op de pistes blijft gaat het meestal wel goed. De knallen die we deze week met regelmaat hoorden om lawines op te wekken blijven vandaag uit. Tussen het skiën door drinken en eten we wat en dan om drie uur de laatste afdaling voor dit jaar. In het hotel aangekomen kunnen we nog even douchen en zouden nog even van de wellness gebruik kunnen maken maar kiezen voor een après ski voor we naar het dorp wandelen. In het dorp belanden we bij de Italiaan en ik kies de lasagne terwijl de rest aan een pizza gaat. Om 19.30 uur staat de bus weer voor het hotel en kan de terug reis beginnen. Het begint opnieuw te sneeuwen en moeten via Ellmau om nog een paar medereizigers op te halen, Ellmau ligt dicht bij Kitzbul. Hier ligt echt heel veel sneeuw. De reis gaat vanaf München voorspoedig en zijn om 7.30 uur in Eindhoven. De dochter van Kees en Gerda komt ons halen en brengt ons naar hun huis want daar staat onze auto. We laden de bagage over en nemen afscheid van elkaar. Om 10.00 uur zetten we weer voet in ons eigen huis en kan het opruimen beginnen. Het all inclusive is ons zeer goed bevallen dus wie weet volgend jaar weer? We gaan het zien.

1. Jacqueline Bellis:
    14 januari 2019
    Prachtige foto's
  2. Agnieta:
    15 januari 2019
    Ja het zit er dus weer op ,was weer leuk mee reizen ,toch ook bijzonder door zoveel sneeuw .
    Wij gaan over een maand ,zijn niet bang dat er geen sneeuw meer zal liggen Ha Ha