Kaprun

9 januari 2019 - Kaprun, Oostenrijk

Het is bar en boos buiten. We besluiten om de Kitzsteinhorn te proberen. De eerste gondel gaat naar 1900 meter, vanuit het eitje zien we skiërs naar beneden gaan...oef ik denk niet dat dat hem wordt, tot ver boven de knieën in de sneeuw. De pistes zijn niet geprepareerd omdat dat door de sneeuwval gewoonweg niet mogelijk is dus lijkt het meer op off piste skiën maar dan op de piste! We nemen eerst een kop koffie boven en besluiten maar weer naar beneden te gaan want alle andere liften stonden stil..afgesloten. Opnieuw nemen we de bus naar de andere kant van Kaprun en gaan naar de Maiskogel. Het is er druk maar goed te doen ondanks de sneeuwval en de laaghangende bewolking. Af en toe geen zicht omdat je door een wolk skiet maar toch hebben we wel lekker geskied, gewoon in een laag tempo en goed uitkijkend. Het is geen hoog skigebied maar in deze omstandigheden zou je op 500 meter nog kunnen skiën.  Koos doet nu nog een toertje sauna en zwembad en ik doe ff niets meer. Douchen, eten en slapen...héérlijk.  Morgen weer een nieuwe dag.  Maar van de sneeuw zijn we nog niet af ;)