Kaprun

6 januari 2019 - Kaprun, Oostenrijk

Tot Munchen gaat het goed maar dan moet er met gepaste snelheid verder gereden worden. Naarmate we verder komen hoe slechter het weer wordt, het blijft maar sneeuwen. Het ziet er sprookjesachtig uit met dat dikke pak sneeuw op huizen en bomen. Auto's staan onder meters hoge sneeuw en moeten uitgegraven worden. Sneeuwschuivers rijden voor het verkeer uit. Nog 38 km en dan zijn we er of toch niet, de weg is afgesloten....dat wordt omrijden. Het slechte weer kost ons 4 uur op de reis. We worden voor het hotel afgezet en daar wacht ons een onaangename verrassing. De welkoms-enveloppe met skipassen van ons ligt niet klaar dus daar moeten we eerst achter aan. Die van Gerda en Kees is er wel, dat scheelt. We hebben contact met een reisleider van Sunweb en kunnen na wat heen en weer gecontact even later de passen afhalen bij het ski-station de Maiskogel. Wel een gedoe hoor, denk je alles klaar te hebben....maar goed, de passen zijn gehaald dus kunnen morgen de berg op. Maar nu eerst maar even de rammelende magen vullen bij een van de vele eetgelegenheden. Kaprun is wat dat betreft commerciëler dan Valtournenche in Italië, er is hier meer aprés ski. Daarna nog een paar ski's gehuurd voor Gerda en dan met de bus terug naar het hotel, dan weten we meteen waar we morgen moeten opstappen en uitstappen. We zijn op tijd terug en kunnen vrijwel direct de kamer op. Een ruime kamer waar we makkelijk alles kwijt kunnen want je sjouwt wat mee op zo'n wintersportvakantie. Nu even bijkomen van de dag, douchen en straks lekker eten en ik denk dat we op tijd ons hoofd te rusten leggen ;)

1. Agnieta:
    6 januari 2019
    Gelukkig je bent er heel huids het georganiseer achter de rug op naar mooie pistes