Houstrup

7 juli 2017 - Houstrup, Denemarken

Vanmorgen tikte het op de caravan, regen.. We hebben het even afgewacht en zijn rond elf uur op de fiets gestapt. Wij zijn denk ik erg verwend met onze fietspaden en bewegwijzering. Het blijft hier zeuren als je een ander pad wil fietsen dan alleen langs de autoweg. Het zijn grindpaden zoals wij die kennen van de oprijlanen. Verschillende maten kiezels dus is het opletten en af en toe voel je je achterwiel wegschieten. Rustig aan maar. We fietsen eerst naar Blaabjerg, het hoogste duin, hij torend 64 meter boven de zeespiegel uit. Je hebt een mooi uitzicht. Daarna door het bos naar Hennestrand, volgens de boeken met het witste zandstrand nou dat willen we wel ff zien! Na White Haven Beach kunnen we ons dat bijna niet voorstellen. Het was een mooi zandstrand en inderdaad wat lichter van kleur dan dat bij ons. Na wat te hebben gegeten fietsen we met een omweg terug naar de camping en hebben een lekker koud biertje gedronken. Op de camping zijn verschillende vogelnestje, de bekende boerenzwaluw maar ook mussennestjes. Ik ken de mus maar heb eigenlijk nog nooit een nest gezien. Het is nog prachtig weer dus besluiten nog even te wachten met opruimen. Morgen verlaten we Denemarken want de vakantie zit er op. In Duitsland zullen we nog 1 overnachting hebben en dan zijn we denk ik zondag thuis, mocht het toch langer duren dan komen we maandag thuis. Woensdag moet ik pas weer werken dus alles kan. Ondanks alles, het verdriet en het wisselvallige weer hebben we geprobeerd er een leuke vakantie van te maken, dat is redelijk gelukt. De Denen zijn aardige mensen en ik vind de taal geweldig. In het zuiden spreken ze naast Deens Duits terwijl dat in het noorden Engels is. In het zuiden en dan met name aan de kust stikt het net als bij ons van de Duitsers. Duitsland ligt dan ook om de hoek, duh.. De campings zijn aan de prijs  en bijna overal moet je voor het douchen betalen. Internet is loeiduur daarentegen is de benzine goedkoper dan bij ons. Denemarken is ons goed bevallen en er valt nog veel meer te zien en te doen. Wij zochten dit keer de rust op en de niet zo toeristische plekken en daarvoor kun je hier goed terecht. Het landschap is vriendelijk glooiend. Een land om terug te komen.

1. Jacqueline Bellis:
    7 juli 2017
    Genieten nog ff en een goede terugreis
  2. Ellen:
    7 juli 2017
    Wat eng op zo'n fietspad te moeten fietsen. Ik heb ook nog nooit een mussennest gezien, zelfs nooit over nagedacht. Misschien bedoelen ze het witste strand van Europa haha. Maar eerlijk is eerlijk het ziet er op de foto wel aardig wit uit.
    Een goede terugreis.