Hoogmade, camperen bij de boer

7 mei 2013 - Hoogmade, Nederland

7 mei ’13

Vroeg in de middag zijn we aangekomen op Camping de Freek, een boeren camping in Hoogmade, vlakbij Leiden. We hebben er al eens eerder gestaan en hebben hier toen heerlijk gefietst. Ondertussen hebben de melkkoeien plaats gemaakt voor vleeskoeien en wat het andere vee betreft staan er nog een drie-tal paarden in de wei en op het erf loopt een nieuwsgierige kat rond, de kippen blijven wat meer in de buurt van de boerderij. We begonnen met heerlijk weer en hebben zodra de caravan op zijn pootjes stond en alles in de caravan weer een plekje had heerlijk in de zon een broodje gegeten. Lekker ontspannen met de beentjes omhoog, tegen 16.00 uur zijn we even naar het dorp gefietst om boodschappen te doen voor het avondeten en werden verrast door een regenbuitje :( De temperatuur is meteen een beetje gezakt. We gaan zo de voorbereidingen treffen voor het eten. Op het menu staat; gebakken aardappeltjes, roerbakgroente en spareribs en het smaakte prima. Vanavond lekker uitbuiken in het caravannetje en straks lekker tukken.

8 mei’13

Koos heeft vannacht weer een migraineaanval gehad en heeft er de hele dag een nasleep van. Toch zijn we even naar Wetering Brug gereden om nog wat spulletjes te halen voor de caravan en op de terug weg gelijk maar boodschappen gedaan want ook vanavond moet er weer gegeten worden. Terug op de camping eerst een lekker broodje gezond gemaakt en Koos heeft daarna de buren maar even geholpen bij het opzetten van de voortent want daar begonnen ze al mee voor wij weg gingen en bij thuiskomst  waren ze nog steeds aan het worstelen. Het wordt nu redelijk druk op de camping en we zijn blij dat we gisteren al gekomen zijn want hadden toen meer keus en zijn tevreden met het plekje, in het zonnetje en niet al te veel wind. Vanavond gaan we even naar kleindochter Amila, ze begint een beetje eenkennig te worden dus moeten maar kijken of het lukt om haar een dagje en nachtje hier te hebben. Ze kijkt heel even de kat uit de boom maar al gauw is het weer bekend voor haar, leuk! Dus dat gaat wel goed komen :)

9 mei’13

De wekker ging vroeg voor Koos, hij moet vandaag werken dus kwart over 6 de auto gestart en richting Alkmaar. Ik ontbijt gewoon lekker met een eitje en drink op mijn gemak koffie. Ik ga vandaag op pad met mijn camera en maar eens zien of er leuke plaatjes uit rollen. Ik begin in de stal en loop vervolgens de dijk op. Er staan hier verschillende molens en de wolkenpartijen zijn mooi. Halverwege de middag vind ik het mooi geweest en zoek de zon op en zak een beetje weg, lekker hoor. Om 18.00 uur komt Koos thuis en kan direct door aan de wedstrijd PSV-AZ voor de Beker. De spanning is te snijden en al snel komt er een luid gejuich uit de caravan, zo hard dat de mensen die ook loom voor hun caravan zitten opschrikken haha en dat 2 keer! AZ wint en het is groot feest, zondag gaan we weer voor een paar dagen naar huis en wie weet naar de huldiging.

10 mei’13

Het stormt! Tjesus wat een wind, we besluiten naar Katwijk aan Zee te rijden en lekker uit te waaien op het strand. Het is best druk en we worden zowat gezandstraalt maar het is best wel even lekker. In het dorp een kibbeling en dan weer terug naar de auto. Amila komt straks en blijft een nachtje slapen. Even naar vijven komen Vincent en Marit haar brengen en na het uitpakken van de spullen, hoe kleiner ze zijn hoe meer spullen ze nodig hebben zeg! gaan zij weer weg. Amila heeft in de gaten dat het anders is, het is niet alleen voor haar wennen maar ook voor papa en mama en niet te vergeten opa en oma! Ze begint een beetje te piepen maar al gauw zakt dat af en valt ze in slaap. Het is een superdutje van een half uur dus gaan we nog even de koeien in de stal bekijken. Ze is niet zo moeilijk en het gaat super, we lachen wat af met haar, wat een vrolijk grietje! Ze is gek op gekke bekke trekke dus dat doen we dan maar. Van het bed hebben we een box gemaakt en ze vermaakt zich prima, het koffertje met kleertjes wordt zelfstandig uitgepakt. Alleen moet je er natuurlijk wel om denken je handje uit het koffertje te halen als hij weer dicht moet! een huilbui is het gevolg. Om 19.30 uur is het afgelopen met de pret en gaat het pyjamaatje aan, ze slaapt tot 23.30 uur, het flesje gaat er niet helemaal in dus om 2.00 uur een nieuwe poging en dat lukt goed, verschonen en weer verder……tot 4.15 uur. Ze blijft een beetje sputteren tot 5.15 uur dus besluiten we haar tussen ons in te nemen, hadden we eerder moeten doen haha het werd nu 8.45 uur! Blijkbaar had ze het toch een beetje koud.

11 mei´13

We hebben geslapen tot 8.45 uur en het gaat hartstikke goed met Amila, eigenlijk merk je direct aan haar wanneer het tijd is om te eten en te slapen want alleen dan laat ze zich horen. Ze drinkt een flesje en daarna in bad nou ja bad....de wasteil ;) In de geimproviseerde box valt ze in slaap, zo´n lief gezicht met die gewassen haartjes. Als ze weer wakker is gaan we naar buiten tussen de buien door, het waait ook nog steeds flink. Opnieuw gaan we even bij de koeien kijken en de paardjes gedag zeggen, ze is er stil van. We wandelen naar het dorp om wat boodschappen te doen en weer thuis is het tijd voor pap, wat een geknoei is dat zeg! maar ze smult ervan. Even later komen Vincent en Marit haar weer ophalen en het is weer stil in de caravan. Na het avondeten spelen we weer een spelletje Keezen en is "ons" eigen leven weer begonnen.

12 mei’13

Vandaag gaan we naar huis omdat we een paar dagen moeten werken, woensdag komen we weer terug. We ruimen een beetje op en pakken de was bij  elkaar dan kan die straks weer schoon mee. Tijdens het opruimen komt er een rode auto het veld oprijden, het zijn Vincent en Marit met Amila, ze komen nog even gedag zeggen en ik krijg een verrassing ( een mooie handafdruk van Vincent en Amila!) want het is Moederdag.Tegen half 1 rijden we het terrein af naar huis maar eerst even naar mijn moeder want ook voor haar is het moederdag.Thuis de auto weer leeggeruimd en twijfelen of we naar het AZ stadion zullen gaan, het wordt een nee…... We hebben eigenlijk niet zo’n zin en het zal geen echt feestje worden want ze hebben gewoon weer verloren :( Na het eten zakken we weer lekker uit op de bank.

15 mei’13

Afgelopen 3 dagen gewerkt en vandaag gaan we weer terug naar de camping in Hoogmade maar….. we besluiten er niet te blijven. Het weer is te onstabiel om er lekker te zitten want dat wordt dan hoofdzakelijk binnen zitten en dat kunnen we thuis ook. De boer was niet zo blij met onze actie want vertelde andere mensen te hebben moeten teleurstellen omdat alle plekjes bezet zijn door mensen zoals wij. Jammer voor de boer maar daar hebben wij geen boodschap aan toch? Hij krijgt zijn camping wel vol hoor en anders maar niet. In ieder geval staat het huis op wielen een dagje voor de deur om dingen op te ruimen, repareren mocht dat nodig zijn en klaar te zetten voor onze zomer vakantie want die komt ook al dichterbij.

1. Bert:
    16 mei 2013
    Nou mooi verhaal weer Oma en Opa K. Ja het is wat met het weer. Wij zijn gewoon thuis. Hoewel dit binnenkort als het warmer wordt wijzigt. Kennelijk is het leuk zo'n koter in de nacht tussen je in want je wordt regelmatig gewekt. Geniet er van want het gaat hard. Die van ons zijn 7 en 9 en dat gaan we weten. Groeten..........