Hongkong Chek Lap Kok Airport

26 november 2016 - Hong Kong Island, China

Hoi allemaal

Op ons gemak opgestaan en ontbeten. Uitgecheckt en naar het treinstation gelopen wat op amper 100 meter van het hotel ligt. Met de trein kwamen we twee stations verder daarna stopte de trein en moesten we verder met de bus. Er waren werkzaamheden. Gisteren hadden we de Opal Card nog opgewaardeerd maar hadden daar niets aan want de shuttlebus naar Sydney Airport was gratis. Op het vliegveld eten we nog wat en misschien kunnen we iemand blij maken met de kaarten. Koos sprak 2 Duitse meisjes aan die net aangekomen waren, ze waren er blij mee, mooi :) Het vliegtuig vertrekt op tijd en onderweg worden we weer goed verzorgd en ontbreekt het aan niets. Het was door vertragingen van andere vliegtuigen druk bij Hongkong en moesten wat extra rondjes maken voor we konden landen. Het is bar slecht weer in Hongkong maar de eerste negen uren zitten er op. We hebben 2 en een half uur en maken de laatste Hongkong dollars op. We kunnen op tijd boarden maar moeten bijna een uur wachten voor we opstijgen. Helemaal duidelijk is het waarom niet. Er wordt door medepassagiers gezegd dat je niet voor 6.00 uur mag landen op Schiphol?  Onze aankomst tijd stond gepland op 6.30 uur. Misschien dat ze ervan uit gingen dat we wind mee hadden en de gok niet wilden wagen. Vind het wel een beetje vreemd want hoor wel eens vliegtuigen overkomen thuis voor 6.00 uur. Na de vertraging gaan we op weg en probeer wat te slapen, het waren vooral hazenslaapjes. Een Nederlandse vrouw die achter ons zat schijnt goed ziek te zijn en mag daarom straks als eerste van boord. Om 6.30 uur zondag 27 november zetten we weer na 6 en een halve week voet op Nederlandse bodem en het voelt best goed.

1. Petra de Groot:
    26 november 2016
    Goede reis naar huis! Was erg leuk om al jullie verhalen te lezen. Tot gauw. Petra
  2. Vankozum.:
    26 november 2016
    Werkzaamheden aan het spoor straks ook op Sloterdijk met de bus naar Zaandam en dan verder met de trein