Hilvarenbeek

6 juni 2022 - Hilvarenbeek, Nederland

Beekse Bergen 1 juni 2022

Om half 12 ongeveer melden we ons in de regen bij de receptie van de Beekse Bergen in Hilvarenbeek, Brabant. Na alle info hebben we eerst geluncht in het restaurant en hebben daarna de auto bij het huisje gezet en de wandelschoenen aangetrokken want inmiddels was het droog geworden en volop het zonnetje! We konden het huis nog niet in maar al wel het park en hebben de wandelsafari gedaan. Halverwege de boot genomen en na een half uurtje varen weer verder met de wandeling. Om half vier konden we het huis in en wat een tof huis is het, helemaal in Afrikaanse sfeer. Het is een 6 persoonshuis, lekker ruim en met sauna! We hebben prachtig weer dus op het terras met drankje, smeerseltjes en nootjes is het genieten van wat er voorbij komt lopen. Het tempo van de dieren is heerlijk en wordt er helemaal rustig van ;) We laten een pizza bezorgen en doen vanavond een toertje sauna. Heerlijk ontspannen kunnen we tot laat buiten zitten en met een wijntje de zonsondergang aanschouwen.

20220601_153929

Beekse Bergen 2 juni 2022

Ik was om zes uur wakker en nieuwsgierig ben ik gaan kijken of er dieren te zien zouden zijn en ja, de giraffes en zebra's stonden al te eten, de beesten bleven vannacht buiten. Het was een beetje nevelig en het beloofde weer een zonovergoten dag te worden. Het ontbijt werd gebracht en na de koffie op ons terras zijn we de autosafari gaan doen. Ze waren aan het asfalteren waardoor we niet het hele rondje konden rijden dus halverwege weer terug en met geluk heel goed de cheeta's kunnen zien. We gaan weer lui zitten bij het huis en worden loom door het kijken naar wat er voorbij komt sjokken. Moet zeggen dat is geen straf want je blijft kijken naar de dieren, de struisvogels zijn het actiefst want die vliegen elkaar nog wel eens in de haren of ze komen heel parmantig voorbij met die kop die je dan aankijkt van  "Hé jij hier?"  hahahaha. Na een gebakken eitje op brood zijn we opnieuw de wandelsafari gaan doen alleen nu geen boot maar het rondje helemaal gewandeld. Bij het huis nemen we een heerlijk koud drankje en voor vanavond hebben we gereserveerd in het restaurant. Heerlijk gegeten en gezeten en ook vanavond konden we lang buiten zitten want het bleef nog lang warm.

DSC04902

Beekse bergen 3 juni 2022

Het is alweer onze laatste dag hier op het park en na het ontbijt ruimen we op en laden de auto weer in maar achter het huis hadden we een wandelroute gezien dus werden de wandelschoenen aangetrokken en de oranje paaltjes route gewandeld door het bos. En altijd als wij wandelen, het maakt niet uit waar raken we altijd de weg kwijt. Het is een wandeling met heel veel oranje paaltjes en in het begin denk je nog dat dat handig is voor als je met kinderen die wandeling zou maken maar al gauw zijn het er wel heel veel dat je binnen 25 meter er wel vier ziet en het onduidelijk wordt. Maar verdwalen kan je niet zo snel en daar zijn we dan ook niet bang voor. We komen uit op het centrale plein en zitten aan de Serengeti en bestellen koffie met een stukje appeltaart. We besluiten de autosafari nog te doen en dan richting huis, nu konden we het hele rondje maken maar vind het eigenlijk niet zo spectaculair en hadden gisteren meer geluk door de cheeta's te zien want die lieten zich vandaag niet zien. De giraffes lijken wel in een soort van wasstraat opstelling te staan en likken dan ook aan de auto's.

DSC05272

Zaltbommel 3 juni 2022

Op de terug weg doen we Zaltbommel aan en wandelen door het vestingstadje, bezoeken de Markt 2 waar in het 2 na oudste huis van Zaltbommel een expositie is en je het huis van binnen en de kelder kunt bezoeken. We maken een korte stadswandeling en lopen de tuin in bij het Stadskasteel van veldheer Maarten van Rossem. Ook lopen we naar de st Maartenkerk. Vanaf de snelweg is alleen de stompe toren te zien en wij dachten ook altijd dat het een toren was maar het is een kerk. We lopen de kerk even binnen en vroeger was dit een katholieke kerk maar tegenwoordig is het protestants, te zien in de soberheid. We wandelen weer terug naar de kade van de Waal en twijfelen wat te doen. Óf we gaan naar huis en zien onderweg waar we eten óf we blijven hier, het wordt het eerste want de drukte op de weg blijft en zal voorlopig niet minder worden.

DSC05514

We hebben extra lang moeten wachten op ons paar dagen Beekse Bergen en jammer dat we het niet met de kinderen en kleinkinderen hebben kunnen beleven maar.....het eerste weekend van oktober moeten we vrij houden en gaan dan een weekend met elkaar vieren, we weten niet waar of wat dat blijft een verrassing :)

1. Jacqueline Bellis:
    Heerlijk verwoord weer👍
  2. Christiene:
    Dank je wel Jacqueline
  3. Brrrt:
    6 juni 2022
    Mooi jullie hebben je vermaakt met beesten en lekker eten. 6 jaar geleden waren we hier met de meiden en dat likken doen ze vooral aan het rubber van de auto's. Fun.
  4. Christiene:
    7 juni 2022
    Was een leuke ervaring daar aan de Masai Mara savanne.
    Je wordt gewaarschuwd voor het likken, vooral voor de zebra's dat schijnt niet zo goed te zijn voor je lak.
  5. Elise:
    10 juni 2022
    Leuk om te lezen dat jullie genoten hebben van jullie weekend Beekse Bergen. Ik ben er jaren terug geweest en toen vond ik de dieren ook zo mooi en indrukwekkend.
    Wat leuk dat jullie in oktober met de kinderen nog weggaan, surprise, surprise! Heerlijk vooruitzicht!
  6. Christiene:
    10 juni 2022
    Zeker Elise, genoten met hoofdletter G.
    Nu krijgen we steeds een kaartje in de bus maar kunnen er nog geen wijs uit worden of het nou aanwijzingen zijn of niet. Ze maken het iig heel spannend 😃