Het is weer héérlijk

24 augustus 2014 - Rivière-sur-Tarn, Frankrijk

Donderdag 22-08-2014 Boyne

We moeten nog zo’n 300 km rijden en komen dan op onze 4de camping aan. Een SVR camping aan de rivier de Tarn in de Gorges du Tarn. Tijdens het rijden loopt de temperatuur op tot zo’n 20 graden later wordt het 23 graden, dat is beter! Het raakt steeds meer onbewolkt, lekker hoor. We hebben een mooi plekje gevonden aan de rivier in de zon en als het nodig is hebben we van 2 grote struiken wat schaduw want dat lijkt nu wel weer nodig! Pfff 27 graden hier in het dal, tis ook nooit goed hahahaha. Als het weer mee wil werken blijven we hier voorlopig. Het ritueel van de caravan op de pootjes de spulletjes weer recht op en het eerste biertje met een lekker kaasje en nootje gaat ons goed af. Vanavond gewoon weer de bbq aan. De kanovaarders komen voorbij, sommige gaan mooi met de stroom mee andere gaan achterste voren of stranden op de keien. Dit is genieten.

Vrijdag 23-08-2014 Boyne

Vandaag doe we even helemaal niets, dat hadden we gisteren zo bedacht omdat we zouden gaan genieten van het mooie weer, tsja.... het is bewolkt en koud! Krijg er een punthoofd van. We hebben in Millau wat boodschappen gedaan en verder wat gewassen en foto’s bekeken. Straks evengoed de bbq aan want dat is gelijk een lekker kacheltje! Morgen zien we wel verder.

Zaterdag 24-08-2014 Boyne

We staan op en zien de zon! We ontbijten aan de Tarn, zo willen we het ;) We horen en zien vele vogels, de ijsvogels scheert over het water en we zien oeverlopers, gele kwikstaarten en zelfs hoog in de lucht vale gieren die op de thermiek zweven. Grote vogels met een spanwijdte van zo´n 2 en een halve meter. Vandaag besluiten we te wandelen naar Chateau de Peyerlade, hoog op de berg en vast een onneembare vesting in vroeger dagen toen er ook oorlog en ellende was. Een flinke klim en met een hoop gehijg komen we boven, eerst effe zitten hoor. We betalen 4 euro want we zijn niet voor niks gekomen en bekijken het kasteel, tenminste wat er nog van over is. Voor de kinderen is er veel animatie en een soort puzzeltocht. Na een paar uur rond gekeken te hebben besluiten we naar het dorp te gaan voor een boodschap en we trakteren ons op een lekker koud biertje op een terrasje. Tijdens onze wandeling terug naar de camping passeert ons een grote groep motoren, welgeteld 92! Wat een hels kabaal zo tussen de bergen maar ik vind het geweldig.

Zondag 25-08-2014 Boyne

Het is mooi weer en gaan vandaag lekker niets doen. Beetje internetten, zwemmen of in ieder geval pootje baden in de Tarn, boekje lezen maar vooral luieren.

1. Brrrt:
    24 augustus 2014
    Onder het genot van een wijn in een Pizzeria aan het Lago di Resia hebben we jullie fotoos bekeken en reisverhalen gelezen. Qua weer niet zeuren ga eens met Ria praten want in Oostzaan liggen geen tegels meer in de straat van de waterhozen. Groet van ons uit Italië C en B.
  2. Christiene:
    25 augustus 2014
    Het weer is een belangrijke factor voor een vakantie Bert, hoe mooier hoe beter. We hebben maar drie weken ;) en wij Hollanders hebben het toch graag over het weer? We vermaken ons prima net als jullie overigens. Natje en een droogje op z'n tijd, héérlijk.