Gundagai

5 november 2016 - Gundagai, Australië

Blackheath - Gundagai  493 km

Het is 13 graden als we om half 8 van de camping rijden. Koos start weer op en ik neem onderweg het stuur weer over. Voor Sydney wordt het drukker met verkeer en ik moet me goed concentreren, goed op de borden letten en vooral luisteren naar de tomtom. Koos moet nodig zijn blaas legen en duikt al rijdend het toilet in! HUH! en ik dan? Hoe kom ik Sydney voorbij in de ochtendspits, ieieieie. Ik voelde een lichtelijke paniek op komen maar Koos zat gelukkig weer snel naast me, pfoeii. Als we Sydney voorbij zijn is het 26 graden. Ik rij een paar uur. Koos neemt het na de koffie weer over. Het valt me op dat er in de weekenden veel sport evenementen zijn, vooral voor kinderen, het lijkt wel op een  sportdag van de lagere school. In iedere stad of dorp zie je dit. Bij Stanwell Park slaan we af en nemen eerst een kijkje bij de Stanwell Topps waar je mooi uitzicht hebt op de Sea Cliff Bridge. Een brug die gedeeltelijk over de oceaan gebouwd is omdat de oude kustweg te gevaarlijk was door de vele vallende rotsen waardoor de weg iedere keer geblokkeerd was. De Australiër die we in Bulahdelah spraken en uit Wollongong kwam, vertelde dit. Het is een mooie lookout en hebben gelijk koffie gedronken. Daarna zelf de brug over, het is heel kort maar wel mooi. De weg is geliefd bij motorrijders want we zien er veel. Bij Wollongong schieten we de Princess Highway weer op en via het Mount Macquarie NP, na wat flink klimmen, dalen en behoorlijke haarspeldbochten komen we op de Hume Highway richting Albury. Langs de kant van de weg weer veel dode kangoeroes en wombats. Het landschap verandert en het wordt meer open en heuvelachtiger. De wind wakkert ook flink aan en Koos moet het stuur goed vasthouden. Om half vier komen we aan in Gundagai. We staan op het Gundagai Tourist Park en hebben goede wifi, Yeah :) Hoewel, ik moet er voor naar buiten want in de camper geen bereik. Ook staan we hier onder een afdak, beetje gek wel. Morgen is het nog maar een klein stukje naar Albury.

Camping Gundagai Tourist Park: 1 nacht

1. Sandra:
    5 november 2016
    Wat zijn het toch super verhalen en foto's , ik zou toch bijna "om" zijn haha. Ik, naar Australië, neeh, maar ik geniet wel van jullie verhalen. Ik ga voor mijn laatste offer kilometers, Definitief wordt mijn gok, 3894 kilometer.
    Geniet nog even, tijd gaat zo snel!
  2. Vankozum.:
    5 november 2016
    Hallo bloglezers dat leuk dat jullie zo vaak haar blog lezen .Een kleine tip voor de gene die mee willen doen met het kilometerspel ,Australië is heeeel groot dus zou toch maar goed kijken waar we allemaal geweest zijn en naar toe gaan. De camper hebben we tot 15 november .succes groetjes Koos.