Great Barrier Reef

27 oktober 2016 - Cape Hillsborough, Australië

Airlie Beach - Cape Hillsborough  139 km

Om 8.40 uur werden we opgehaald voor de scenic flight over de Whitsundays en het Great Barrier Reef. Het is prachtig weer dus dat beloofd wat. Samen met 4 medepassagiers stijgen we om 9.30 uur op. We vliegen over de eilanden. Long Island, Hamilton Island met zijn eigen landingsbaan en een klein eiland daar vlak bij waarop alleen een golfbaan is aangelegd, Whitehaven Beach en Border Island. Het is zo mooi allemaal. Nog 10 minuten vliegen over zee en we komen bij het Great Barrier Reef aan en daar wordt je stil van. Geweldig! Hardy Reef met het Heart reef, Fantasy Reefworld tussen Hardy Reef en Hook Reef. Het ziet er uit zoals in de documentaires of magazines, prachtig wat fantastisch mooi. Een uur is zo om maar het was onvergetelijk. Om 11. 00 uur zijn we weer terug op de camping. We leveren de sleutel van het sanitair gebouw weer in en rijden direct door naar Cape Hillsborough, niet ver en rijden naar een camping het in het Cape Hillsborough National Park. We worden de Old Sea Road opgestuurd door onze vriend de tomtom, een dirt road van 7 km! Een hoop herrie van rammelend servies achter ons en zijn benieuwd of het porselein het overleefd heeft. Gelukkig geen schade maar deze weg slaan we over als we er weer op gestuurd worden. Om 14.00 uur zitten we aan een gebakken eitje en daarna is het vooral lekker lui zijn. Beetje zwemmen, beetje lezen en kangoeroes kijken want die huppen eind van de middag hier op de camping, leuk maar ze zijn best groot dus op gepaste afstand blijven. Na het eten is het al donker als ik ga douchen. Even een kleine schrik als ik mijn haren sta uit te spoelen, uit het putje verschijnt eerst een groen koppie, later een heel lijf erbij. Een groene kikker zit bij het putje. Ik spoel snel mijn haren verder uit en droog me half af, dat komt straks wel, droogt wel als ik terug loop naar de camper! Bij Koos kwam een groene kikker uit de gootsteen tijdens het tanden poetsen..dat is pas echt ieieie. Omdat het donker en helder is wil ik proberen om de sterren hemel op de gevoelige plaat vast te leggen. Ik hoor van alles om me heen en sta niet echt op mijn gemak, al helemaal niet door het kikkeravontuur van eerder op de avond en weet dat er goanna's zijn en ander kruipspul. Ik geniet zo wel van de sterrenhemel vanuit de camper.

Camping Cape Hillsborough Nature Tourist Park: 1 nacht