Glen Helen

20 november 2016 - Kings Canyon, Australië

We worden wakker bij de klanken van Xavier Rudd, Follow the sun. Bij ons bekend van de reclame van een reisbureau. Het is heerlijk wakker worden na een goede nachtrust. Na het ontbijt rijden we de stoffige weg af terug naar de 'bewoonde' wereld. We zien kamelen, jaja die horen hier ook tot het wild life :) We komen aan bij Kings Canyon voor onze wandeling: Garden of Eden. Een wandeling van 6 km en starten weer op tijd ivm de warmte, het is nog wamer dan gisteren het loopt tegen de 39 graden. We krijgen de opdracht 3 liter water mee te nemen. Na een tijdje komen we aan in de Garden of Eden, een waterhole en een oase van rust. Het is prachtig hier. Hier hebben we een tijd gezeten en genoten.Tegen 11 uur zijn we terug bij de auto en hebben een rit van 3 uur voor de boeg naar Glen Helen waar ons belooft wordt te kunnen zwemmen. Nou dat zou heerlijk zijn, we komen aan bij de Mereeni Loop, een dirt road en het is een hoop herrie in de truck en worden regelmatig door elkaar geschut, wel gaaf hoor. Hier zijn ook wilde kamelen en paarden, de kamelen al eerder gezien en nu ook paarden. Na het gehobbel van 200 km komen we aan op de verharde weg en het is stil in de truck. Het landschap verandert in een soort teletubbie land, allemaal bulten met wat struiken en hier en daar een boom. We hadden nog even tijd voor we zouden gaan eten dus iedereen in een spurt naar de waterhole of naar de pub, want die zat bij deze campground. Wij kiezen voor beiden. Omdat ik het toch een keer wil ervaren besluit ik buiten te gaan slapen vannacht. Ik regel een swag en maak mijn bed op :) Het is warm maar doe toch een lange broek, t 'shirt met lange mouwen en sokken aan. Mijn schoenen moet ik óf in mijn slaapzak zetten óf in de tent anders heb je kans dat de dingo's de schoenen meenemen.