Op naar Fort Steele

3 oktober 2011 - Fort Steele, Canada

Gray creek - Fort Steele  ( 192 km )

Vandaag heb ik ons huis op wielen van Gray Creek naar Cranbrook gereden, de weg kronkelt door het landschap langs het Kootenay Lake. Het is een prachtige route en ook het weer werkt mee! Onderweg genieten we van de uitzichten hoewel.... ik moet wel blijven opletten natuurlijk :) Bij Boswell stoppen we even voor het glazen huis. Een begrafenisondernemer bouwde dit huis bestaande uit een half miljoen flessen in 1952. We blijven even staan praten met de dame achter de balie maar heel bijzonder is het niet eigenlijk dus die 8 dollar voor entree houden we maar in onze zak. Als we in Cranbrook aankomen moet er eerst weer getankt worden en dat duurt even met deze benzineslurpende 4,5 liter camper. Wanneer de tank weer vol zit wordt er een Wal-Mart opgezocht voor een paar boodschappen. Wel een beetje gek hoor zo'n kassa-rij, het lijkt de Efteling wel! Je staat hier ook in een rij afgezet met lint alsof je in de rij staat voor 'Droomvlucht', er staat nog net geen wachttijd bij :) Als we bijna bij de kassa zijn nemen we nog even stand op de plaats achter de gele streep op de grond en wanneer de dame bij de kassa ons wenkt mogen we verder komen hihi. Na dit hoogtepunt van de dag zijn we doorgereden naar de camping bij Fort Steele, het Fort Steele Resort and RV Park waar we morgen het openluchtmuseum Fort Steele Heritage Site gaan bezoeken. Het is een hartstikke dure camping en je staat bijna op de parkeerplaats van het tankstation, enige leuke is het gratis WiFi en Wild Life. De Mule deers lopen hier over het terrein vlakbij de camper:)

1. Syl:
    4 oktober 2011
    Jeetje, wat hebben jullie de laatste dagen weer een hoop verschillende dingen gedaan, leuk hoor om zo mee te lezen/leven!
    En wordt er nog gekeezd of alleen maar vroeg naar bed gegaan??
    Liefs Syl
  2. Christiene:
    4 oktober 2011
    Hoi Syl, nee hoor.. alle avonden eerst een spelletje Keezen.
  3. Christiene:
    5 oktober 2011
    christiene:
    4 oktober 2011
    En raadt eens wie er het meest wint? Juist ja ik.

Groet Koos.
  4. Syl:
    6 oktober 2011
    Dan doen we de volgende keer "partnerruil" en worden wij het winning team!