Clearwater - Peachland

29 september 2011 - Peachland, Canada

Clearwater - Peachland  ( 358 km )

Het is koud geweest vannacht, het heeft weer gevroren. Toch ziet het er buiten wel vriendelijk uit met een zonnetje dat op komt. Vandaag zetten we koers richting het zuiden. Terwijl de was aan de geïmproviseerde waslijn bungelt achter ons in de camper rijden we tegen half negen de camping af. Eerst nog wat boodschappen doen in Clearwater want we weten niet of we onderweg nog een supermarkt tegen komen en je kan maar beter alles in huis hebben.. Het landschap verandert van ruige bergen naar heuvels die een stuk kaler en dorder zijn.  In het zuiden van Canada kennen ze een ander klimaat, het is ook een stuk warmer. Het is mooi weer en nemen na Kamloops de 5A, een prachtige weg.  Bij Stump Lake stoppen we voor koffie en lunch op een heerlijke plek, helaas weet een buschauffeur dat ook want terwijl Koos een visje probeert te vangen en ik me met fotografie bezig hou, komt er een horde toeristen uit een touringcar...heel apart want de hele weg geen mens tegen gekomen en nu ineens een bus vol!  Ze hadden even een fotomomentje want na 5 minuten klonk “All Aboard” en daar gingen ze weer en was de rust teruggekeerd, lekker hoor:)

onderweg van Clearwater naar Peachland

We hebben ruim te tijd genomen maar dan vertrekken ook wij van dit goddelijke plekje en rijden in 1 stuk door naar Peachland aan het Okanagan Lake. Het is de wijn- en fruitstreek van Canada en heeft een mediterraan klimaat, heerlijk en ook zo vertrouwd hahaha. Om even 15.00 uur melden we ons bij de receptie van Todd’s RV Campground en kunnen een plekje in de zon krijgen, camper neergezet en klik het eerste biertje werd genuttigd. Koos waagt zich in het Okanagan Lake maar moet constateren dat het wel heel erg koud is :) Morgen blijven we een heerlijk dagje hier aan het Okanagan Lake.

1. Maureen:
    4 oktober 2011
    Ben je ff blij dat je niet met zo'n busreis mee bent, en gewoon lekker alle tijd aan jezelf hebt.