Castlemaine

7 november 2016 - Castlemaine, Australië

Albury - Castlemaine  323 km

Eerst Vincent toegezongen want die is jarig. We hebben weer heerlijk buiten ontbeten want het is lekker met 17 graden. Vandaag weer verder en we passeren al vrij snel de grens New South Wales - Victoria. De temperatuur stijgt, lekker hoor. Het landschap wordt platter. Het doet Nederlands aan met melkveehouderijen en andere landbouw, veel schapen ook. En 'Frisian' koeien, zou dat inhouden dat hier veel Nederlanders wonen? Nou ja wat ik al zei; het is hier net zo plat en groen als in Nederland dus om dan helemaal hier te gaan wonen? We passeren Bendigo, een vrij grote stad. Ondertussen is het 30 graden maar een buitje hangt in de lucht en inderdaad, een flinke bui en de temperatuur zakt weer iets. Bendigo doet wat Westerns aan en er rijdt een antieke tram rond met een evenzo antieke bestuurder. Zo hier en daar een modern winkelcentrum maar over het algemeen oud. We rijden verder naar Castlemaine en de temperatuur is naar een lekkere 24 graden gezakt. We belanden op camping Castlemaine Gardens caravan Park aan de rand van de botanische tuin. We raken aan de praat met een Australiër van Nederlandse ouders uit Arnhem vandaan. Hij nodigt ons uit om naar de campkitchen te komen want daar zitten zijn vrienden. Eerst probeerden we dat een beetje af te houden maar nadat ik een wandelingetje had gemaakt in de botanische tuin stond Koos al gezellig te bieren. Ik schuif aan en kletsen gezellig, het is een bont gezelschap, al op leeftijd maar fanatiek golfers. Er staan een paar golfkarretjes op aanhangers achter auto's, weten we ook meteen van wie die zijn :) Als we weer naar de camper lopen zien we een kenteken op een auto: JOOP, dat moet een Nederlander zijn, kan niet anders. Vanavond heb ik maar weer eens gewonnen met Keezen!

Castlemaine Gardens caravan Park: 1 nacht

1. Cisca:
    8 november 2016
    Hoi. Het is erg leuk en indrukwekkend om jullie zo te volgen. Zo hebben we een idee van de prachtige omgeving.
    Groetjes Harm en Cisca
  2. Jacqueline Bellis: