Caromb

29 mei 2019 - Caromb, Frankrijk

Gisteren hebben we een redelijk luie dag gehad.  Opgestaan, ontbeten en toen zijn Frank,  Koos en ik naar Carpentras gereden voor wat boodschappen. Wij waren aan de beurt voor het eten. Een soep tussen de middag en voor de liefhebbers een gebakken ei. ' s Avonds een Amerikaanse hamburger met frieten uit de oven. Voor het eten hebben John,  Carla,  Koos en ik 2 spelletjes Keezen gespeeld en de dames hebben gewonnen. Na het avondeten is daar vaak geen tijd meer voor want we eten doorgaans tegen achten en zitten dan nog een paar uur na. Eigenlijk gaan we gewoon door want al gauw komt de fles weer op tafel en valt er ook weer wat te snoepen :)

Vandaag een dagje rond toeren in de omgeving. We beginnen in Pernes les Fontaine en beklimmen de klokkentoren van waar je een mooi uitzicht hebt op de omgeving. Het dorp staat bekend om zijn vele fonteinen, 40 stuks in totaal. Na een kop koffie zijn we doorgereden naar Fontaine de Vaucluse, hier is de krachtigste bron van de Sorgue, de ondergrondse rivier aan de voet van de rots levert 90.000 liter water per seconde. Het leest spectaculairder dan dat het is, het viel een beetje tegen. Hier hebben we uitgebreid geluncht.  Vanaf hier hebben we de toeristische route naar Gordes  gereden en bij een uitkijk punt eerst het stadje van een afstand bekeken. Gordes is op een heuvel gebouwd en ziet er fraai uit. Uiteraard hebben we ook het dorpje nog lopend bekeken. Tijdens de terug rit kwam een schaapsherder met een grote kudde schapen en met maar liefst 6 honden de berg af.

We hebben heel goed weer maar er staat een flinke wind. Morgen wordt de wind minder en gaan we naar de Mont Ventoux wat Winderige Berg betekent in het Provençaals. Dus die wind hoort erbij ;)

1. Claudette:
    29 mei 2019
    Zo leuk om te lezen. Geniet ervan. Morgen de berg op? Neem een extra truitje mee. Je weet maar nooit. Veel plezier.