Cape Otway, Great Otway National Park

12 november 2016 - Great Otway National Park, Australië

Cape Otway - Beech Forest  144 km

Het heeft vannacht geregend en ook vandaag wisselvallig weer. Na het ontbijt blijven we nog even de bui afwachten want straks rijden we naar  Beech Forest om te wandelen in het regenwoud. Het wordt wat droger dus we gaan. Via dirt roads, onverharde wegen met de nodige kuilen en gaten in de weg komen we bij de parkeerplek waar we beginnen aan de wandeling naar de Hopetoun Falls. Het regent opnieuw maar wandelen en dalen naar beneden. Hoe toepasselijk, we wandelen in het regenwoud van het Great Otway NP en het regent. Het is zo ongelofelijk groen, zoveel tinten groen bij elkaar echt prachtig. Even later komen we aan bij de Beauchamp waterval en ook deze is prachtig met al dat groen en echt met metershoge varens! Het is een indrukwekkend park. Na al dat gewandel komen we weer bij de auto die er niet uit ziet door de modder. De buitenkant laten we voor wat het is als we straks de binnenkant maar opruimen voor we hem weer inleveren. We rijden naar Apollo Bay voor wat boodschappen en zien een spelletje cricket onder weg. Dat spelen ze hier veel op zaterdag. We blijven even staan kijken, beter gezegd we zitten te kijken, in de auto net als de andere toeschouwers! Tegen vieren zijn we weer thuis en drinken wat, straks weer naar de kampkeuken voor het koken. We hebben het prima naar onze zin!