Cape Otway, Great Otway National Park

11 november 2016 - Cape Otway, Australië

We hebben uitgeslapen tot 8.00 uur! Lekker  rustig aan dagje vandaag wat al begint bij het ontbijt. Ontbijten met een eitje, heerlijk hoor. Straks gaan we wandelen naar de vuurtoren. We zien weer veel rondvliegen aan vogels, er zitten er ook 2 naast de camper. Het is een paartje en moet nog uitzoeken welke, ik heb de neiging om te denken dat het bower birds zijn maar telkens als ik mijn fototoestel wil pakken vliegen ze weg. Ze zijn verschillend van kleur, het mannetje heeft zo'n mooie blauwe kleur en blauwe ogen, hij glimt tegen je op, echt prachtig en het vrouwtje is groenig van kleur. Internet is in Australië best wel een probleem vooral in de gebieden als deze, vaak slechte verbinding of gelimiteerde mb's. Dus kan niet altijd mijn verhalen schrijven maar ze komen er allemaal op al is het met vertraging :) Om half 11 beginnen we aan de wandeling en een ruim uurtje later komen we bij de Cape Otway Light House aan. Het is een heel park! daar hadden we geen rekening mee gehouden, we dachten gewoon naar een vuurtoren te wandelen, genieten van het uitzicht en dan weer terug. Omdat we er toch zijn kopen we kaartjes maar omdat we gasten zijn van Bimbipark krijgen we een korting van 20% op de entree, mooi meegenomen. De vuurtoren mag je beklimmen, het huis van de vuurtorenwachter is open en ook hier zijn de Duitsers geweest en eigenlijk al in 1940 want ook een bunker met infobordjes en uitleg over Australië tijdens de tweede wereld oorlog. Verder nog een stukje Aboriginal geschiedenis want iedere windstreek zijn eigen stam. Bij de vuurtoren drinken we een kop koffie met wat lekkers en kijken uit over zee. Prachtig met die witte vuurtoren en de blauwe zee. Tegen half 4 zijn we weer op de camping. De koala's zijn hier goed vertegenwoordigt en dat is te zien ook, de bomen worden helemaal kaal gevreten. We hadden vandaag op regen gerekend maar niets van dat, we zitten lekker nog in het zonnetje. Als we aan jullie denken en weten dat jullie vanavond Sint Maarten hebben doet dat vreemd aan. Hier hebben we onze korte broek nog niet uit gehad en bij jullie zal het ongetwijfeld herfst zijn. We hebben het ook al over Sinterklaas gehad en hoe we lootjes gaan trekken. Ze zijn hier al wel veel met Kerst bezig vandaar dat het besef er wel is maar het vreemd aanvoelt. Sinterklaas en Kerst lijken nog zo ver, we zijn tenslotte op zomer vakantie!

Er zijn zo hier en daar wat vragen gesteld  :)

@ Bert, Ja alles gemaakt met de Sony a 68

@Lidwien, nee helaas geen goud gevonden al deed Koos de omstanders doen geloven van wel. Hij had zijn trouwring tussen de stenen gestopt!

@ Ellen, nee geen goudstaafje, dat hadden we zelf gehouden ;)

@ Sandra, we hebben nog geen spin of slang gezien dus je kan er best heen!

@ Michelle, we zijn niet aangestoken met de goudkoorts, is alleen maar grind ;)

@ Non, als ik het niet vergeet zal ik Vegemite meenemen. In Cairns weer eens geproefd, toen wist ik het weer ........ niet voor mij.