Cape Otway, Great Otway National Park

10 november 2016 - Cape Otway, Australië

Warrnambool - Cape Otway  160 km

Een kort ritje vanaf Warrnambool naar Cape Otway maar wel over de Great Ocean Road met veel fraaie lookouts. We rijden eerst nog even naar de plek waar we gisteren de pinguins hebben gezien en de Jan van Gent. De pinguins zitten er wel maar geen Jan van Gent. Voorbij Warrnambool begint de Great Ocean Road en bij Torquay eindigt hij of begint hij, tis maar net van welke kant je komt. Vandaag zitten we dus in de Hop on Hop off camper! Het is licht bewolkt en nog maar 14 graden maar later zou de temperatuur een top halen van 17 graden! Er staat geen wind dus dat scheelt in het gevoel. We willen nog 1x tanken voor we de auto inleveren in Melbourne over 4 dagen, we moeten de tank zoveel mogelijk leeg rijden want we hebben bij het begin de volle tank betaald. Na een klein stukje gewone weg rijden we de Great Ocean Road op, vanaf Petersborough begint het Hop on Hop off-en. Bay of Islands, Bay of Martyrs, The Grotto, London Bridge,(The Arch) in januari 1990 stort de brug in en 2 mensen moesten van het gedeelte wat in zee stond gered worden, Loch Ard Gorge met een verhaal over 2 schipbreukelingen, Thunder Cave en uiteindelijk aangekomen bij het hoogte punt, Twelve Apostles. Hier is het enorm druk en super, super toeristisch. Je kunt een helicoptervlucht maken langs de kust van een uur voor 570 dollar! zo'n 400 euro, dat is ons teveel. Ongewild ga je vergelijken met de kust van Noord Frankrijk of de Algarve in Portugal en komen tot de conclusie dat buiten de Twelve Apostles de kust er hetzelfde uitziet het enige verschil is de kleur van de rotsen. Desalnietemin is het prachtig en zijn blij de weg gedaan te hebben. Na de toerist te hebben uitgehangen rijden we richting Apollo Bay tot er 3 koeien de weg opduiken. We wachten af wat ze gaan doen...gelukkig ze rennen de goeie kant op, het weiland in. Niet veel later komen we aan op het Bimbipark in Cape Otway wat weer ligt in het Great Otway National Park. Ik wist van deze camping af want in de buurt zijn mooie wandelingen naar watervallen. Het is een Bushcamping waarbij je het water uit de kraan eerst moet koken omdat het bronwater is en niet geheel schoon. Het plan is om hier 3 dagen te blijven maar geven eerst maar aan dat het er in ieder geval 2 zijn en er misschien een derde nacht achter aan willen plakken. Dat was geen probleem. We hadden ons lesje geleerd bij Lake Hume! Op de camping veel koala's, er zit er zelfs eentje in de boom naast ons. Ook weer veel vogels in alle kleuren en maten. De koala laat soms wat van zich horen, een grommend-knorrend geluid. Voorjaar ;) Morgen gaan we de Lighthouse wandeling doen, een wandelingetje van zo'n 7 kilometer.

Bimbipark: 3 nachten

1. Bert Jansen:
    11 november 2016
    Wat een mooie verhalen We kunnen het ons voorstellen dat jullie enorm genieten Meta en ik hebben veel van jullie tochten ook gedaan Dus heel herkenbaar Geniet nog van de laatste dagen gr Meta en Bert
  2. Ellen:
    11 november 2016
    Prachtige foto's, dé attracties van de Great Ocean Road. Mating season voor de koala's.