Cape Hillsborough

28 oktober 2016 - Bundaberg, Australië

Cape Hillsborough - Lake Moduran 634 km

De beheerder vertelde gisteren dat er 's morgens vroeg kangoeroes op het strand komen. Ik dacht alleen aan de 2 die we al gezien hadden en wilde daar de wekker wel voor zetten. Om kwart voor 5 opgestaan en ja hoor. Het waren er wel meer dan 2 overigens. Wat ze er doen weet ik niet, ze zitten wat, stoeien wat, krabben wat en dat is het wel. Maar het is zo leuk om te zien, ik tel er 13 in totaal. Om 6.00 uur huppen ze weer de bossen in dus best vreemd eigenlijk. Omdat we zo vroeg zijn gaan we ook vroeg op pad dus na het ontbijt rijden we om half zeven de camping af. We zien nog wat kangoeroes in de bosjes en er hupt er zelfs 1 voor de auto, zo zien we ook meteen waarom er zoveel doodgereden worden. Ze blijven voor je auto huppen en net op het moment dat je denkt ze gaan de kant in duiken ze weer voor de auto op. De weg is recht en om ons heen suikerriet zo ver je kan kijken, de borden aan de kant van de weg hebben allemaal onheilspellende teksten als 'Brake the drive, stay alive' of Survive this drive'. Ze waarschuwen voor de eentonigheid van deze saaie Bruce Highway. Ook doen ze een spelletje triviant; er worden regelmatig vragen gesteld als' waaraan heeft de Bruce Highway zijn naam te danken' of 'wat is de hoogste berg van Australië'. Allemaal bedoeld om iedereen wakker te houden. De temperatuur loopt al snel op naar de 25 graden en het is pas kwart voor acht. Om half 12 zijn we Rockhampton gepasseerd en Koos heeft er zin in. Om 12.00 uur staat de zon recht boven ons als we een broodje eten, we zien geen schaduw, heel apart. Onderweg doen we boodschappen in Galliope en komen in de middag op Lake Moduran Holiday Park aan. We bevinden ons nu in het Bundaberg Regio en dat bestaat uit veel moeras gebieden en meren. We hebben heel wat kilometers gereden vandaag. Morgen weer verder richting het zuiden. We rijden nu een paar dagen want hier hebben we niet veel dingen uitgestippeld.

Camping Lake Moduran Holiday Park: 1 nacht