Cap d'Opale

16 juni 2013 - Cap Griz Nez, Frankrijk

We hebben een leuke dag gehad. Vanmorgen zijn we naar de kust gereden zo'n 50 km van de camping. De wegen zijn prachtig en zeer heuvelachtig, omhoog en omlaag heuvels van 10% alsof het niks is. In een restaurant drinken we eerst koffie voor we de wandeling gaan maken. We lopen een stukje en komen bij een uitzichtpunt, Cap Griz Nez. Donker gekleurde rotsen van een tiental meters hoog komen uit zee. Op het strand zijn mensen aan het vliegeren en in zee de kitesurfers. Onze volgende stop is Cap Griz Blanc, dit zijn witgekleurde rotsen wat de naam al zegt. Zo met het blote oog zou je de kust met de witte krijtrotsen van Engeland moet kunnen zien maar helaas was het heiig dus zag je alleen de contouren. Rechts van het uitzichtpunt zie je Calais liggen en een vreemde gedachte hoor dat daar een trein onderdoor gaat in een tunnel van ruim 35 km. Onderweg veel wielrenners gezien en volgens ons Engelsen met een missie want niet iedereen zag er getraind uit maar petje af hoor, ik doe het ze niet na! Thuis op de camping de BBQ aan en lekker gegeten. De avond afgesloten met een spelletje Keezen, Koos staat achter met 4-0!