Canadream

3 september 2011 - Alkmaar, Nederland

E-mail contact gehad met een medewerker van Canadream het camper verhuurbedrijf, over het eerder ophalen van de camper op zondag 18 september om 10.00 uur, ze wilde een bevestiging of wij daarmee akkoord gingen, ja natúúrlijk! Het kantoor van Canadream is zo'n 20 minuten bij John vandaan. Je krijgt uitleg en je moet de camper goed controleren op schade, zelfs het kleinste krasje moet je melden anders ben je je borg kwijt of wordt verrekend wanneer je de camper weer inlevert en je treft iemand die daar zwaar aan tilt. Maandag 19 september begint de vakantie en gaan dan richting Banff in de Rocky Mountains. Koos noemt me al een touroperator omdat ik graag een 'planning' maak om in ieder geval dat te zien waar je voor komt namelijk de mooie natuur, watervallen, oogverblindende meren en het wild niet te vergeten. Maar ook de campings moet je een beetje in je hoofd hebben want die zijn schaars. Zonder uitstapjes rijden we zo'n 2400 km in 19 dagen en daar moet je dan zo'n 20% bij optellen voor de uitstapjes naar bezienswaardigheden. Volgens mij wordt het een veelzijdig rondje; de Rocky Mountains, ongerepte natuur in Wells Gray Provincial Park, de Okanagan Valley met zijn vele wijngaarden en fruitteelt, de woestijn in het zuiden bij Osoyoos daarna de Kootenay in met verrassende vergezichten en het Waterton Lakes National Peace Park aan de grens met Amerika, grote kans op bizons in dit park zeggen ze dus fingers crossed want die wil ik wel zien in het echt! De beren hopen we alleen vanuit de camper te zien maar de verscheidenheid aan herten, eekhoorns, vogels, berggeiten en allerhande ander wild hopen we van iets dichterbij te zien. Een grote droom is de Canadese Moose maar die is erg schuw dus die moet je maar net treffen. En zoals je misschien ziet slaan we Vancouver over.

1. Syl:
    12 september 2011
    Nog een paar daagjes.....