Camperen

16 oktober 2016 - Brinsmead, Australië

Apollo Motorhomes, Cairns - Brinsmead  9km

We hebben redelijk geslapen, ik was 1x wakker om 4.00 uur maar weer snel in slaap gevallen en om 7.00 uur wakker geworden van de wekker. Vandaag halen we de camper op en gaat het avontuur beginnen. Na het ontbijt ruimen we de koffer weer in en binnen 5 minuten is de taxi geregeld die ons naar Apollo Motorhomes brengt. We konden de camper om 10.00 uur ophalen maar waren wat eerder, no problem volgens de baliemedewerker. We krijgen een gloednieuwe camper mee met 7222 km op de klok. Voor Australische begrippen is dat nieuw. Na wat formaliteiten gaan we rond 11.00 uur op weg. Links rijden en goed uitkijken. We hebben heel wat rotondes te doen maar alles gaat goed, Koos is geconcentreerd bezig. We doen voordat we naar de camping gaan eerst nog boodschappen bij de Woolworths, een grote winkel met alles wat je maar zoekt. Australië is niet goedkoop maar met een beetje opletten hoeft het niet zo duur te zijn. De sterke drank haal je net als in Canada in de winkel next door. Het regent dat het giet dus wachten we even voor we naar de camper lopen. Als het regent dan regent het echt hééél hard en dan ineens is het ook zomaar weer droog. We zetten de boodschappen in de camper en rijden naar onze eerste overnachting op Coolwaters Holiday Park in Brinsmead. Er hangt een ongedwongen sfeer en de dame bij de receptie geeft je het gevoel elkaar al jaren te kennen. We zetten de camper op zijn plek en gaan inruimen, de tassen leeg en de boodschappen in de koelkast. Omdat we lekker op tijd zijn eten we een broodje bij de camper en kijken onze ogen uit en ongelofelijk wat een kakofonie aan vogelgeluiden. Papegaaien, kolibries, kakatoes en nog veel meer soorten die we niet kennen. Geweldig, wat een coole camping! Er loopt een beek achter de campkitchen en daar zie ik naast vissen ook schildpadden en er lopen 2 grote loopvogels rond. Je komt hier echt ogen en oren te kort. Voor het eten nemen we een lekker koud biertje want het is warm, 27+. Wat zitten we te genieten! Tegen etenstijd loop je met je bestek, borden en pannen naar de gezamelijk keuken. Een prima uitvinding! Natuurlijk moet je ook je ingrediënten meenemen, is wel zo handig en koken maar. Ook hebben we een drankje mee, voor Koos een biertje en voor mij een wijntje. Vakantie! Contact maken is a piece of cake, de  Aussies zijn wel in voor een praatje, ze zijn vriendelijk en doen niet moeilijk. Tegen de schemer komen de vliegende vossen over, grote vleermuizen met een spanwijdte van ongeveer een meter. Ik weet nog wel dat mijn vader daar over vertelde, waarschijnlijk hadden die beesten veel indruk gemaakt op hem. De vogelgeluiden hebben plaats gemaakt voor de krekels. Het is nu 20.00 uur en het is echt pikkedonker. De zon gaat om 18.15 uur onder dus het lijkt al heel laat. Morgen gaan we naar Kuranda met een oude trein heen en met de kabelbaan terug. Beetje toeristisch maar dat zijn we ook, toch? De eerste indrukken zijn in ieder geval overweldigend!

Camping Coolwaters Holiday Park: 2 nachten

1. Jacqueline Bellis:
    16 oktober 2016
    Heerlijk jouw verhalen. Het is net alsof je tegenover mij zit. Mooie foto's. Blijf lekker links rijden dan blijven wij van je verhalen genieten. Dikke kus.
  2. Marit:
    16 oktober 2016
    Is het leuk daar? kusjes
  3. Ria:
    Mooie foto's
  4. Tini Reus:
    16 oktober 2016
    Geniet van je reisverhalen. Nog veel plezier en heerlijk genieten.
  5. Bert Jansen:
    17 oktober 2016
    Mooi ziet er prachtig uit we genieten van jullie verhalen
  6. Michelle:
    17 oktober 2016
    Nu al mooie verhalen en foto's, wij genieten vanuit de verte met jullie mee! Fijne trip verder!
  7. Lidwien:
    30 oktober 2016
    Koos en Christiene, ik wijzig de afstand die ik eerst op gegeven heb. Ik ga nu voor 2.735 km.
    Geniet ze nog verder en laat de worst niet meer uit je pannetje pikken