Byron bay

30 oktober 2016 - Byron Bay, Australië

Helensvale - Byron Bay 176 km

We verlaten deze luxe camping en zoeken de rust weer op. Het is Halloween weekend en zien veel 'gure types' rondlopen, vanavond en morgen zal het wel feest zijn zo hier en daar. We wilden naar het Lamington National Park maar op de kaart zag ik dat we dicht bij Byron Bay zaten en die plek wilden we niet over slaan. Het is het meest oostelijke punt van Australië. Dus laten Lamington NP voor wat het is en rijden naar Byron Bay. We hebben wat meer gereden dan we dachten maar komen evengoed vroeg aan op de camping en zoeken een plekje op het Byron Holiday Park, ik doe de was en hang het weer op de waslijnen bij het waslokaal. Het wordt vertrouwd om de was op te hangen aan de lijn waar iedereen zijn was aan ophangt. Het is niet zoveel en er staat een lekker briesje dus drogen doet het wel. We wandelen naar het strand en luieren verder wat. Er zijn ook weer veel vogels, leuk, behalve die ene dan. De Pied Butcherbird, zwartkeelorgelvogel. Hij jat zo Koos zijn chips uit zijn handen en ik schrik me rot omdat hij bijna op mijn schouder komt zitten. Ze mogen dan mooi zingen maar brutaal zijn ze ook.

Camping Byron Holiday Park: 2 nachten

1. Petra de Groot:
    30 oktober 2016
    Ziet er echt geweldig uit zeg! Jullie willen nooit meer terug naar Nederland....
  2. Ellen:
    31 oktober 2016
    Een strakblauwe lucht en dan op Whitehaven Beach, daar kunnen de Nederlandse stranden echt niet aan tippen. Wat een rijkdom dat jullie over het Great Barrier Reef hebben gevlogen, ik zie Heart Reef op de foto. Ook de foto met de kangoeroe vind ik echt geweldig.