Blue Mountains

4 november 2016 - Katoomba, Australië

Blackheath - Scenic World Katoomba  26 km

Na het ontbijt rijden we naar Katoomba Scenic World. We zijn de grote meute voor want om half 10 staan we bij de balie en kopen een kaartje. Even later nemen we het treintje naar beneden. Het is het steilste treintje ter wereld, met een helling van 52 graden en met een flinke vaart roetst je naar beneden. Met de theme van Jurassic Park op de achtergrond, waar we om moeten lachen, dalen af door een tunnel om een paar minuten later beneden aan te komen. We stappen de trein uit en lopen een grote hoge gang in, de deuren gaan vanzelf open en komen weliswaar in een souvenir shop maar met een beetje fantasie het heeft wel iets van Jurrasic Park, zonder dinoś maar de sfeer is er. We doen een boardwalk en zien een lyrebird, liervogel. Een mooie siervogel met een staart als van een pauw. We stappen weer in de kabelbaan en deze brengt ons bij het topstation. Vandaar nemen we de Skyway naar Echopoint. In deze kabelbaan kun je de Blue Mountains onder je voorbij zien trekken want door de glasbodem kijk je 270 meter naar beneden. Onderweg zien we de Katoomba Falls. We stappen uit en lopen het Prince Henry Cliff  pad, een wandeling van 40 minuten naar Echopoint. Je hebt hier mooi uitzicht op de Three Sisters en de Jamison Valley. De Three Sisters zijn in de Aboriginal geschiedenis 3 zussen die door een stam oudste zijn versteend om ze te behoeden voor een monster. Maar ja, zoals het vaker gaat met tovenarij, het is niet meer terug te draaien, maar ze zijn wel wereld beroemd! Na Scenic World zijn we Katoomba nog even in geweest, hebben wat gegeten en weer terug naar de camping om onder het genot van een drankje de dag in gedachte nog even de revue te laten passeren. Morgen gaan we weer verder via de Sea Cliff Bridge en gaan wat meer het binnenland in. We hopen uit te komen bij Yass.

1. Tini:
    4 november 2016
    Hoi Koos en Christiene,
    Wat een verhalen en wat een mooie foto's. Prachtig!
    Het is goed om zo je reis te verslaan, anders zou je bijna dingen vergeten, zoveel als jullie doen en zien. Geweldig hoor!
    Groetjes uit een herfstachtig Koedijk
    Wim en Tini
  2. Ellen:
    4 november 2016
    Laat ik nou denken dat jullie aangekomen in Sydney eerst naar Alice Springs zouden vliegen maar waarschijnlijk heb ik het reisschema niet goed onthouden en gaan jullie onderlangs naar Melbourne en de Great Ocean Road doen met de camper. Dat krikt het kilometer aantal wel wat op.

De Sea Cliff Bridge, alleen gezien op foto's en jullie gaan erover heen. Fantastisch.
  3. Petra S:
    6 november 2016
    Hoi Koos en Christiene,
    Echt een geweldige reis tot nu toe, om jaloers op te worden.
    Zeer benieuwd naar het eindresultaat van je foto's, maar je hebt nog even de tijd. hahaha
    Groetjes Petra s