Blue Mountains

3 november 2016 - Blackheath, Australië

Blackheath - Govetts Leap  6 km

De trein is in de verte te horen door het luide getoeter, we vinden het wel een mooi geluid en het hindert ons niet. Het was een koude nacht maar bij het opstaan weer een strak blauwe lucht en het warmt snel op ondanks het windje wat opsteekt. We hebben lekker op ons gemak ontbeten. Na het ontbijt zijn we naar de Govetts leap lookout gereden, een stukje van 3 km en hebben de Pulpit Rock track gelopen in de Grose valley, een gedeelte in de Blue Mountains. De Blue Mountains dankt zijn naam door de blauwe waas die er hangt door de Eucalyptus bomen. De bomen geven een aroma af wat op zijn beurt die blauwe waas geeft. De ene keer is dit meer dan de andere keer en dat heeft weer te maken met de weersomstandigheden. Vandaag was het helder weer dus heb je minder blauwe waas en ook minder geur. Heel af en toe rook je de eucalyptus. Het is een wandeling van 6 kilometer en we doen er 3 uur over. Het is af en toe flink klauteren. We zien mooie vergezichten en de natuur is prachtig. Af en toe een bloem, een hagedis, heel veel vlinders en horen veel vogels. Ze spotten is een ander verhaal. In de namiddag zijn we weer op de camping en zitten nog lekker te relaxen, wat lezen, foto's bekijken en gewoon lekker niets. Het wasje ondertussen ook weer gedaan. Na het eten weer een spelletje Keezen. Ik ging goed maar Koos heeft nu wel 4 x achter elkaar gewonnen dus daar moet wat aan gebeuren. Morgen naar Katoomba, 10 kilometer hier vandaan.

1. Michelle:
    3 november 2016
    Ziet er allemaal weer prachtig uit Chirstiene, mooie foto's!! Jullie maken de reis van je leven volgens mij! En wij genieten vanuit de verte mee!!