Banff - Kootenay

21 september 2011 - Golden, Canada

Banff - Golden  ( 238 km )

Vanmorgen op tijd opgestaan want we gaan via het Kootenay Provincial Park naar Golden. We wilden naar de Paint Pots, de Paint Pots zijn bijzondere geologische verschijnselen: roestkleurige mineraalbronnen met okerkleurige oevers. Ze voorzagen de First Nations van okerkleurige verf. Helaas was de toegang gesloten ivm  cougars die er rond zouden lopen. We zijn doorgereden naar het visitors centre. In het visitor centre hebben we gevraagd of alles verder open was of dat er meer  afgesloten zou zijn ivm wild. Niets van dat alles dus na de koffie weer op weg. Buiten zwaaide Koos met de campersleutels....."je denkt toch niet dat ik de hele trip alleen rij !?"....Even zag ik er tegenop om zo'n groot ding te rijden maar gek genoeg went het snel en automaat rijden is zó relaxed. We hadden afgesproken dat ik tot Radium Hotsprings zou rijden en dat Koos het dan weer overneemt. Onderweg zijn we even gestopt om te kijken bij de Kootenay River en om een korte wandeling te maken bij  Olive Lake, een klein helder groen meertje en idyllisch gelegen. Er liggen boomstammen onder water maar doordat het zo helder is lijkt het of ze er boven liggen. Tijdens onze wandeling komen we een ouder echtpaar tegen en hebben even staan praten, het echtpaar was in de jaren 50 van Nederland verhuisd naar Canada. Bij de Redwall Fault hebben we even een lunchpauze genomen, het was warm dus de heerlijke meloen die we van Carla hadden mee gekregen smaakte prima. De weg van Banff door het Kootenay NP is erg mooi ondanks de bizarre aanblik van de vele verbrande bomen die getuigen zijn van de bosbranden die hier gewoed hebben in 1968 en 2003. Bij Radium Hot Springs zijn we rechtsaf geslagen richting Golden.

en ik stond echt niet stil!

Het landschap verandert en we zien veel wetlands, een moerassig landschap aan de linkerkant van de weg en Ranches aan de rechterkant, ik vind het wel mooi maar Koos vindt het wat saai. Op gegeven moment zien we vlak voor ons een coyote oversteken en even later een 2 tal herten, dat is dan wel weer leuk :)

onderweg naar Golden

We staan nu op de Municipal Campground in Golden, een stadscamping waar geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt. We melden ons bij de receptie en stellen een plek veilig om daarna nog wat boodschappen te gaan doen in het dorp, dat doen we met de camper want er zit niets anders op, lopen is te ver. Na de nodige boodschappen lopen we de plaatselijke Liquor Store binnen en trakteren ons zelf op wijn en een likeurtje, niet goedkoop maar het is tenslotte vakantie! We rijden weer terug naar de camping en zien een vreemde camper op onze plaats ....kssst wegwezen dit is onze plek! De Canadees in kwestie kijkt hier al niet meer vreemd van op, biedt zijn excuses aan en vertrekt. Hij had zich blijkbaar niet gemeld bij de receptie want dan had hij het wel geweten. We genieten nog even van het uitzicht op de Kicking Horse River en natuurlijk van onze aangeschafte alcohol ;) en gaan op tijd naar bed. Morgen rijden we via het YOHO National Park naar Lake Louise en wordt vast weer een mooie rit.

camping in Golden

1. Bert:
    22 september 2011
    Wat leuk en slim, stel er gebeurt iets met Koos b.v. aangevallen door een beer, dat Christiene rijdt. En wat is op tijd opstaan? was het al licht? Groet van 2 uit de LMC.
  2. Bert:
    22 september 2011
    Heerlijk hè, ik geniet met jullie mee.Christiene stoer hoor zo achter dat grote stuur. Valt best wel mee hè.Genietse en een groet van Claudette