Århus

4 juli 2017 - Århus, Denemarken

Århus is cultuur hoofdstad van 2017. En in dat kader brengen wij een bezoekje aan het ARoS museum, Hedendaagse en Verleden kunst en een Rainbow panoramadak, een gekleurde promenade waarbij de hele stad te overzien is. Het is een modern kleurrijk museum en vertoeven er een tijd. In het moderne gedeelte zien we de 'tall boy' , hij is 4,5 meter hoog en weegt 500 kg en niet van echt te onderscheiden. Aderen, huidplooien alles er op en er aan. Koos trekt zijn schoen en sok uit en zet hem naast de voet van de Tall Boy. We vermaken ons met de kunst die we zien en zitten even later in het restaurant aan koffie met wat lekkers en maken gebruik van de WIFI om onze mail en andere dingen te checken. Op de camping had ik gisteren internet gekocht. 3 Uur voor €6,50! Jaja ze weten er wel aan te komen en wat een slechte verbinding, telkens werd ik er weer uitgegooid. Straks gaan we de stad verder bekijken. Århus is een niet zo'n grote stad maar wel een gezellige stad. Het weer is prima en gaan de laatste paar dagen in. Het is een flink stukje terug fietsen. Vanavond lekker BBQ-en en morgen lekker lui of verder maar dat hangt van het weer af.

1. Jacqueline Bellis:
    4 juli 2017
    Lekker genieten van het weer en de omgeving hier en daar cultuur snuiven en eindigen met een bbq. Top