Amsterdam

27 november 2016 - Amsterdam, Nederland

Op Schiphol stond Vincent ons op te wachten om ons naar huis te brengen, de lieverd. We hadden anders met de bus en trein gemoeten ivm werkzaamheden op het spoor, het was een hele fijne verrassing dat hij er stond dus waren blij dat we zo thuis waren. 's Middags zouden we elkaar opnieuw zien bij Lennert want we hadden het een en ander meegenomen aan souvenirs en wilden heel graag de kinderen en kleinkinderen weer zien.

We hebben een ongelofelijk mooie vakantie gehad, veel gezien en gedaan want je komt er misschien niet nog eens dus werd er niet op een dollar gekeken. We hebben eigenlijk alles gedaan wat we wilden doen. Er waren wat echte hoogtepunten; het snorkelen en vliegen boven het Great Barrier Reef was zo ongelofelijk mooi, de Outback tour een ervaring op zich en de flora en fauna is niet te beschrijven. Ik heb een boek gekocht Birds of Australia om op mijn gemak alle vogels die ik gezien heb nog eens op te kunnen zoeken. De vlinders die we gezien hebben zien we normaal gesproken alleen in een vlindertuin en de vissen in een aquarium, prachtig was het. Het weer heeft ook meegewerkt. Af en toe een bui maar over die zes weken genomen gewoon goed/warm weer gehad. Australië is niet bepaald goedkoop behalve dan de Diesel hoewel.....in de outback is 'ie 2 dollar voor 1 liter, wat zo'n 1,40 euro is maar aan de oostkust gemiddeld 0,85 eurocent. De inwoners zijn over het algemeen erg aardig en hulpvaardig, maar dat hebben we eigenlijk overal in elk land wel ervaren. Australiërs maken makkelijk een praatje en komen graag bij elkaar. In veel dorpen en steden zijn leuke speelgelegenheden voor jong en oud want sport minded zijn ze wel. Milieu bewust daar moeten ze nog aan werken want als je bij elke 3 boodschappen en nieuw plastic draagzakje krijgt? Op sommige momenten was het ook wel een emotionele reis, het had heel anders kunnen lopen. Het was onwerkelijk om in Bonegilla te zijn en in het archief de namen van mijn ouders en broer te zien. Ik had het graag willen vertellen. Mijn moeder wist van mijn plannen dat ik een keer naar Australië wilde gaan en ben blij dat ik nu ook met eigen ogen een heel klein gedeelte van het land heb kunnen zien waar mijn ouders een toekomst voor ogen hadden. Al met al hebben we een prachtige reis gemaakt en zullen we er mooie herinneringen aan over houden. Jammer dat het zo'n t.....g eind weg is :)

Bedankt voor jullie leuke reacties en het fanatieke gokken op de juiste afstand die we gereden hebben, de Prijs Winnaars ontvangen binnenkort hun aandenken. Mocht je op de mailinglijst blijven staan is dat leuk voor mij maar prima als je na deze reis afhaakt.

Groetjes, Koos en Christiene

1. Ellen:
    29 november 2016
    Het was ontzetten leuk jullie te volgen. Erg grappig te lezen dat jullie dezelfde dingen zijn opgevallen zoals die plastic tasjes in de supermarkten en de sport-minded-heid van het volk. Daarnaast ook weer het grote contrast met al die alcohol die velen in enorme hoeveelheden naar binnen werken.
    Wij gaan half maart weer zo'n t......g eind vliegen om ons dochtertje weer op zoeken. Ik zeg altijd...het is even doorbijten maar dan ben je wel in het paradijs.
  2. Jacqueline Bellis:
    29 november 2016
    Vond het super om te horen hoe jullie genoten. Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn gekomen vol herinneringen en mooie foto's. Xx
  3. Agnieta:
    30 november 2016
    Ook fijn weer thuis ,was weer super leuk om met je mee te reizen het doet me qua sfeer toch ook wel aan Canada denken .mooi dat het zo aan jullie verwachting heeft voldaan ,zie je gauw