Amsterdam - Calgary

17 september 2011 - Calgary, Canada

Amsterdam - Calgary ( 7165 km)

Vanmorgen om 7.00 uur liep de wekker af. Koos liep al als een echte vakantieganger met koffer en al op de overloop voorbij en ik lag nog in mijn bed!  OEI! Hij was al vroeg wakker en kon niet meer slapen dus was maar opgestaan. Ik strek me uit en kom mijn bed uit want om 8.00 uur zou de taxi komen om ons naar het station te brengen. Syl en Tini stonden ons uit te zwaaien, leuk dat jullie speciaal voor ons opgestaan zijn ;) Het was erg druk in de trein ivm de wandel van Dam tot Dam loop. Eenmaal op Schiphol hebben we  ingecheckt wat erg gemakkelijk gaat tegenwoordig en daarna onze bagage zelf van label voorzien. Je zet je koffer op een stilstaande lopende band, doet wat formele handelingen op een display zodat je een label krijgt. Je voorziet je koffer van label en de lopende band waar je je bagage opgezet hebt komt in werking en neemt je koffer mee, erg handig en scheelt wachten in de rij. Daarna eerst maar even een broodje en een kop koffie. Om 11.30 uur boarden!! Riemen af, laptop uit de tas en alles in de kratjes op de band, daarna door de poort... "mevrouw, voeten op de gele voetafdrukken, handen omhoog en vooruit blijven kijken” .... dan gaat er  een soort  scanner voor je heen en weer en dan, als alles goed is mag je verder. Ik werd niet gefouilleerd maar Koos wel. We zijn met een paar minuten vertraging vertrokken en scheren ons door de lucht met zo’n kleine 900 km per uur en op 11 km hoogte. De verzorging aan boord is prima, een biertje met een nootje om er in te komen en nu net onze warme maaltijd op plus een lekker wit wijntje achter de kiezen. We zijn over de helft van onze vlucht en er wordt een stuk pizza gebracht en natuurlijk nog een wijntje :) Groenland was prachtig van boven af, je kon zelfs de ijsschotsen in zee zien! Ook IJsland is bijzonder, een grijs/bruine vlakte en inderdaad geen stukje groen te bekennen! In de stoel voor me heb ik een tv schermpje en heb 2 films, 2 afleveringen van Gooise Vrouwen gekeken en muziek geluisterd voor de rest een beetje zitten dutten en naar buiten gekeken. Over 2 uur landen we op Calgary!

Amsterdam-Calgary

Om 13.35 voet op Canadese bodem en zagen in de aankomsthal van de luchthaven John en Carla al staan, gezwaaid en gedacht ze direct te kunnen ontmoeten maar we stonden duidelijk in de verkeerde rij bij de douane, wat een strebertje zeg! Na wat formaliteiten, je moet een formulier invullen en er wordt gevraagd waar je naar toe gaat, wat je komt doen, hoe lang je blijft en nog meer van dat soort onzin vragen eindelijk dan echt in Canada! Het is heerlijk om je broer na een lange tijd weer eens in het echt te voelen, mee te praten en mee te lachen. Onze bagage in de auto gezet en op weg naar hun huis. Het is een groot en mooi huis, na de rondleiding hebben we op de veranda wat gedronken en gekletst. We worden lekker verwend :) De BBQ gaat aan en genieten van de maaltijd. Na het eten proberen we ons eerste wild te spotten er schijnen namelijk vlakbij elanden te lopen, volgens een collega van John dan. De elanden hebben we helaas nog niet gespot maar wel onze eerste herten, er liep er 1 voor het hek en de anderen erachter, ze lopen hier namelijk gewoon bij de mensen in de tuin! Toen het te donker werd zijn we weer naar huis gegaan, koffie gedronken en nog even zitten kletsen. Om  22.00 uur ( 06.00 uur bij jullie) houden we het voor gezien en gaan naar bed. WeltruZZZzzzzz

1. Syl:
    18 september 2011
    Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn!
  2. Francis:
    18 september 2011
    Jullie zijn er!!! Gelukkig.. Ga lekker genieten en wild schieten.. Foto's dan he..
    Heel veel plezier!!!!!!!
  3. Brrrt:
    18 september 2011
    Ja als ik beveiligers was op Schiphol zou ik VanKoZum ook fouilleren. Veel plezier daar. Groet van C en B uit de LMC. Auzat, Frankrijk.
  4. Michelle:
    18 september 2011
    Heerlijk dat jullie er zijn en dan meteen al aan/in/met het Wild!! Heb je de camper al opgehaald Koos? Het is nu zo'n beetje 13.00 uur bij jullie.
    Fijn oefenen met de wagen en dan lekker gaan touren!

Veel plezier, groet van Nelleke en Michelle