Ameland

21 juni 2017 - Ameland, Nederland

We zijn net terug van een dagje fietsen op Ameland. Een zon overgoten dag. Om half 10 vanmorgen hadden we de boot van Holwerd naar Nes, onderweg nog een zeehond zien zonnen op het Wad en om kwart over 10 meerden we aan in de haven van Nes. Eerst koffie met gebak en toen wat kilometers gemaakt op de fiets. We hebben geen accu op deze fietsen dus was het soms aardig buffelen tegen wind in. In Hollum een visje gegeten en even lekker op het terras gezeten. Koos had wat met zijn trappers en er zijn zó veel fietsverhuur bedrijven met reparatie dus een paar nieuwe trappers er op en het gekraak was weer over. Na wat terrasjes, zoveel dorpjes zoveel terrasjes :) hadden we om half 7 de boot weer terug tenminste dat dachten we. De boot had een vertraging van 3 kwartier tot een uur en tot overmaat van ramp ging het dek niet naar beneden wat betekend dat niemand er af of op kon. Ook dit heeft bijna een uur geduurd. Door dit gedoe waren we om half 10 weer op de camping. Het schijnt trouwens iedere dag raak te zijn met de veerboot naar en van Ameland.  Al met al was het een heerlijke dag!

1. Bert:
    22 juni 2017
    Ja mooi eiland zeker voor het fietsen, Wij huurden lang geleden van een particulier een huisje voor een week dat aan alle kanten ver- en uitgebouwd was, op een kleinschalig park in Ballum. De sleutel kreeg je opgestuurd. Auto bij de boot en met de fietsen over. Vervolgens door het duin heen en over het strand terug wandelen. Mooi rondje. Jullie zijn goed bezig. Groetjes.