Alkmaarse4daagse 2011

14 juni 2011 - Alkmaar, Nederland

Dinsdag 14 juni kunnen we onze registratiechip en stempelkaart afhalen bij de genummerde kraampjes op het Waagplein. Voordat ik naar het Waagplein ging eerst nog even langs de Bever voor een broek, ik wilde zo’n afritsbroek want dat vind ik voor onze vakantie naar Canada ook wel handig. Met Claudette, mijn wandelmaatje en vriendin afgesproken om half 5 op het Waagplein dus had ik nog even de tijd om wat rond te snuffelen in de winkel. Toen ik geslaagd was en nieuwsgierig de trap op liep naar de 1ste verdieping, liep ik haar tegen het lijf…grappig want dat hadden we niet afgesproken:) Claudette zat nog wat sokken te passen, ze zou voor schoenen kijken en daar was ze dan ook voor geslaagd. Na het afrekenen zijn we samen naar de fietsenstalling gelopen onder de Vest om mijn fiets te stallen. We waren op tijd dus rustig aan naar het Waagplein gelopen, een plekje op het terras gevonden en een ice tea besteld. Het werd stilletjes aan drukker op het Waagplein en na een tijdje stond er al een redelijke rij wandelaars te wachten voor de hekken om hun stempelkaart en registratiechip te halen. Zelf waren we daar nog niet zo mee bezig, wel met onze fototoestellen want dat is eveneens een gezamenlijke hobby. Claudette had het pocketcameraatje mee van Bert en had alle functies al zo’n beetje gehad toen de batterij leeg raakte, er zat nog net genoeg op om een foto te maken van de mensen die in de rij stonden en van het optreden van de ” Piano’s” , één van de bandjes die ons deze wandel4daagse bij zullen staan. Deze hele wandel4daagse heeft wat meer feestelijkheden omdat hij de  5de keer gehouden wordt dus zullen we wat meer “ verwend ”  worden dan anders, ben benieuwd….Nadat ook wij onze chip en stempelkaart hadden gehaald zijn we beiden huiswaarts gegaan. Of we elkaar ook tegenkomen tijdens het wandelen betwijfel ik, Claudette wandelt de 25 km en ik de 15 km maar we hebben afgesproken om in ieder geval de laatste dag het laatste stuk samen te lopen. Morgen de 1ste dag, ik heb er veel zin in en ben gewoon nieuwsgierig hoe het is om met zoveel mensen met hetzelfde bezig te zijn.

drukte op het WaagpleinIn de rijDe Waagde piano's