Doel: De Alkmaarse 4daagse.

10 maart 2011 - Alkmaar, Nederland

Samen met Claudette hebben we het plan opgevat om te gaan wandelen. In eerste instantie voor de beweging die op onze leeftijd steeds belangrijker wordt ;) en als we er een doel van maken dan wordt het de 4daagse van Alkmaar. Claudette wil ook heel graag de wandelmarathon van Egmond lopen, dat is per dag 22 km wandelen door de duinen en over het strand. Ik heb gekeken of dat een beetje in mijn rooster past maar dat komt niet zo goed uit. Wel is er gelegenheid om 1 dag te wandelen, alleen de zaterdag maar die zit al vol dus gaat dat hele feest niet door. Uiteindelijk hebben we besloten om samen de Alkmaarse vierdaagse te lopen, het evenement is dit jaar voor de 5de keer dus een mooie gelegenheid om eens te kijken of het wat is. Alle dagen start je vanuit een andere lokatie in of rond Alkmaar en van daar ga je de route wandelen waarvoor je je hebt ingeschreven. Er zit van alles tussen zoals bossen, duinen, dorpen, dijken, weilanden en voor sommigen zelfs het strand, dat ligt aan de afstand waarvoor je je hebt ingeschreven. Ik heb wel getwijfeld hoor want Claudette wil heel graag de 25 km lopen en ik wil voor de 15 km gaan. Omdat mijn rooster 2 maanden van te voren uitkomt heb ik mijn teamleidster even lief aangekeken en samen met haar naar mijn rooster voor juni gekeken, we zijn er gelukkig uitgekomen dat ik die vier dagen kan gaan wandelen. Ik heb dan de dagen er na wel wat werkdagen in te halen maar dat zie ik dan wel weer hoe ik me daar doorheen worstel 😉  Nu nog even trainen want die 15 km per dag gaan niet vanzelf. Het mooie weer komt eraan dus dat gaat wel lukken. De Alkmaarse 4 daagse is van 15 tot en met 18 juni.

1. Vankozum.:
    11 maart 2011
    Ik zal even kijen of ik die zaterdag vrij ben want dan kom ik je opvangen.