Alkmaar

31 mei 2022 - Alkmaar, Nederland

31 mei 2022 Alkmaar

40 jaar getrouwd! Reden voor een feestje al is dat in coronatijd anders.  Ander soort feest of zelfs helemaal geen feest, ik denk dat we allemaal wel een verhaal hebben.
Wij zijn in tweeën getrouwd, eerst in november voor de wet en in maart in de kerk met daarna een receptie. Dat was allemaal in 80 en 81. In november 2020 hebben we samen een heerlijk, zonovergoten weekend gehad in Egmond aan Zee en wilden in maart een weekend met de kinderen en kleinkinderen weg. In dit geval dus dubbel feest, normaal houden we alleen maart aan als 'officiële' dag.  We dachten aan een savannelodge aan de Masai Mara of de Serengeti, het maakt niet uit maar dieren voorbij zien lopen is al een feest op zich!  We doen all inclusive met ontbijt en diner, gewoon lekker nergens voor hoeven zorgen.
Het liefst zou ik naar Afrika gaan maar de Beekse Bergen is een prima alternatief en ook wat vriendelijker voor de portemonnee 😉
We weten allemaal dat er een pandemie aan de gang was in 2020 maar toen er in die zomer versoepeld werd hebben we er toch 1 gereserveerd voor maart 2021. Je moet er als de kippen bij zijn en gingen ervan uit dat het tegen die tijd allemaal beter zou zijn en/of beheersbaar. Helaas was dat dus niet zo en gingen we opnieuw in lockdown en moest er een nieuwe datum gezocht worden, opnieuw vrij vragen van school, werk en cliënten omzetten. Het werd nu het weekend van 12 november 2021, dat was nog een eindje weg maar iedereen had er zin in dus die maanden wachten kon dan ook nog wel.
En dan is het zover en hebben 's middags de auto al ingepakt want 's avonds hadden we nog een verjaardag. Weer thuis vertelde Koos over een appje dat hij in contact was geweest met iemand die corona heeft. Dan ook maar testen en ja....Koos positief getest en ik negatief ☹
De hele nacht liggen draaien en niet geslapen, om half zeven stond ik onder de douche. Al vroeg contact gehad met de kinderen die ook enorm schrokken en net als wij even niet meer wisten wat te doen. Annuleren of niet? Na wat heen en weer gepraat hebben we besloten dat de kinderen gewoon moesten gaan, het huis was tenslotte al gehuurd. Dus tegen half 10 ofzo de auto leeggehaald en de spullen (drinken, lekkers voor bij de borrel, cadeautjes voor de kinderen) in de garage gezet zodat Lennert ze zo kon pakken. Wat een vreemde situatie was dat zeg! We hebben allebei wel even moeten slikken. Een feestweekend in de Beekse Bergen zonder de feestvarkens! Koos is best ziek geweest van corona en hebben een weekje apart geleefd. De leuke foto's en filmpjes maakten een hoop goed en gelukkig hadden ze het leuk al was en bleef het een vreemde situatie. Facetime vanaf 3 plekken: 1 boven, 1 beneden en de rest in Hilvarenbeek!
We wilden dit ook graag zelf meemaken en hebben uiteindelijk voor onszelf een lodge gehuurd. Ook lekker luxe met sauna, ontbijt en uiteten. 1 Juni 2022 gaan we het beleven, hoewel.....ik werd flink verkouden, koorts, spierpijn en dacht aan griep maar tegenwoordig zijn dat soort klachten reden om te testen en ja hoor corona! en zo werd het opnieuw een dingetje. Een paar dagen afzondering en gelukkig op tijd geen koorts meer dus kunnen we woensdag op weg naar de Beekse Bergen.  Zo'n zin in....zonsondergang, wijntje op de veranda al kijkend naar giraffes, neushoorns, zebra's en vast nog veel meer 😊

1. Jacqueline Bellis:
    31 mei 2022
    Gefeliciteerd en heel veel plezier
  2. Christiene:
    Dank je.
  3. Bert:
    31 mei 2022
    Hartelijk gefeliciteerd en mooie dagen in Beekse Bergen.
  4. Bert:
    En met terugwerkende kracht
  5. Christiene:
    31 mei 2022
    Dank je Bert en opnieuw weer even spannend anders konden we het ondertussen bijna 45 jarig huwelijk noemen 😄
  6. Elise:
    31 mei 2022
    Jeetje zeg, wat hebben jullie er lang op moeten wachten...en door die vervelende corona dingen niet meer de kinderen kunnen doen. Des te meer is het jullie zo gegund!
    Gefeliciteerd met jullie jubileum, en maak er wat moois van een geniet van die zonsondergang en een lekker wijntje🍷❤️
  7. Christiene:
    Dank je wel Elise, we gaan er zeker van genieten alle 3 de dagen! 😄😘
  8. Claudette:
    31 mei 2022
    Pfff, dat is schrikken. Maar gelukkig op tijd weer gezond. Geniet ervan en heel veel plezier. We zien de foto's wel en Koos blij met zijn kijker.
  9. Christiene:
    31 mei 2022
    Ja was weer even billenknijpen😅
    Koos is net zo blij met zijn kijker als ik met mijn fototoestel 😘
  10. Agnieta:
    31 mei 2022
    Als nog van harte gefeliciteerd jullie saam ,al bijna op weg naar 45 jaar, maar nu toch eerst het weekend wat al zo lang staat heel veel plezier samen 😘💐
  11. Christiene:
    31 mei 2022
    Dank je wel, zal zeker gaan lukken 😀