Aftellen

15 september 2011 - Alkmaar, Nederland

Het zit er nu toch echt aan te komen, vannacht mijn laatse dienst gedraaid en vanaf nu vakantie! Moet nog wel aan het idee wennen, we hebben er lang op moeten wachten. Vanmiddag het huis aan kant gemaakt en nog wat was weggewerkt, de koffers gepakt en daarna heerlijk vakantie zitten vieren met een wijntje. We zijn nieuwsgierig naar de trip die we gaan maken en zullen moeten wennen aan het  "camperen". Normaal gesproken gaan we er met de caravan op uit en blijven vaak dan wat langer op 1 plek staan maar nu verkas je vaker en blijf je hooguit 2-3 nachten ergens op dezelfde plek. Het 'draaiboek' is af en nemen we mee als leidraad, we trekken de bergen in en willen een wandeling op de Athabasca Glacier maken samen met een gids. In het Wells Grey Provincal Park een horseback ride, verder het landschap op ons in laten werken en natuurlijk wild spotten! In de 2de week zitten we wat meer in het zuiden en daar ziet het er weer heel anders uit, het laatste deel van de vakantie brengen we in het Kootenay Provincial Park en het Waterton Lakes National Park  doordit ligt aan de grens met Amerika. Zaterdag om 12.35 uur vertrek van Schiphol  naar Calgary waar we dus ook vroeg in de middag, 13.30 uur Canadese tijd aankomen. Onze route zoals die nu gepland staat kunnen jullie vinden onder het kopje 'kaart' . Dat houdt overigens niet in dat we deze persé zullen rijden maar dat is in eerste instantie wel het idee. Alles is een beetje afhankelijk van het weer, in de bergen is het overdag nog wel redelijk weer maar 's nachts vriest het er al. In de Okanagan Valley is het nog erg lekker weer dus kunnen qua weer alles verwachten. In eerdere berichten hebben jullie kunnen zien met wat voor camper we op stap gaan, ik zal proberen om zo vaak mogelijk een berichtje te schrijven maar ben wel afhankelijk van draadloos internet. Ik zou zeggen tot gauw weer.

1. Bert:
    15 september 2011
    Leuk maar wanneer gaan jullie de lucht in?
  2. Christiene:
    15 september 2011
    Zaterdag, maar morgen rustig aan en lekker sauna'tje pakken
  3. Agnieta:
    16 september 2011
    Nou heul veul plezier daar en pas op voor de beren ha ha
  4. Michelle:
    16 september 2011
    Dat ziet er goed uit zeg, wat een trip in het vooruitzicht! Geniet van alles wat je tegen komt en voorlopig een goede vlucht naar Galgary!

Liefs Nelleke en Michelle
  5. Syl:
    16 september 2011
    Lampies gaan aan hoor! Koos net gedag gezoend...Jullie kunnen gaan! Héél véél plezier de komende maand, goed weer, lekker eten, uitrusten, leuke mensen ontmoeten en al het andere wat je gaat beleven! Hoop dat het een vakantie wordt om nooit te vergeten! We gaan jullie volgen! Sylxx
  6. Christiene:
    16 september 2011
    Thx allemaal, ik zal mijn best doen jullie op de hoogte te houden :)
  7. Christina:
    17 september 2011
    je bent al onderweg als ik dit schrijf maar ik wens jullie een heel fijne en spannende vakantie toe
    groetjes christina