Naam:
Foto’s:
6030
Video’s:

Over mij

We genieten van de dingen die we ondernemen als we vrij zijn. Korte of langere periode van huis, ver weg of dichtbij het maakt eigenlijk niet zoveel uit. We houden van natuur, cultuur en lekker relaxen.

Over mijn reis

2011, We hebben wat leuke dingen op het programma staan voor dit jaar, zo gaan we met het hele gezin een weekje wintersporten, op de motor naar Winterberg voor een paar dagen, de 4 daagse wandelen in Alkmaar en lost but not least 4 weken naar West Canada.

2012 begint goed, in februari gaan we een midweek naar Schiermonnikoog en in april een weekje weg met onze nieuwe caravan naar Zuid Limburg. Waar we onze zomervakantie gaan vieren hangt een beetje af van het weer dus dat laten we nog even voor wat het is. Het mooie weer was in?...Kroatië en Slovenië. Inmiddels terug van de zomervakantie en hebben die doorgebracht in Kroatië en Slovenië, waar we heerlijk weer hebben gehad.

2013 gaan we eerst een weekje skiën en wat er daarna op ons pad komt?....Frankrijk is het geworden. De omgeving van Limoges maar eens verkennen.

2014 Valtournenche here we come, heerlijk een paar dagen wintersporten en met de Paasdagen een weekje op een camping bij Nijkerk met onze kleindochter. Daar hebben we zo'n zin in, een dreumes van anderhalf. Zomervakantie vieren we ook dit jaar in Frankrijk maar willen de Westkust afzakken. Het weer moet ons goedgezind zijn anders zoeken we de warmte en de zon op.

2015 Eerst maar weer wintersporten en daarna met de Pinksteren een weekje kamperen weer met onze kleindochter. Waar weten we nog niet maar dat komt wel goed. De zomervakantie, de laatste voor Koos als werkende gaan we opnieuw proberen de westkust van Frankrijk af te zakken. Vorig jaar mislukt door het koude weer dus wie weet... Ook ga ik me meer inlezen en voorbereiden op onze grote reis naar Australië. Ik droom hier al vanaf het moment van het bewustzijn dat ik besta! en in 2016 gaat het dan eindelijk gebeuren.

2016 is begonnen en zijn niet op wintersport geweest omdat Koos geopereerd is aan zijn schouder. Zo kwamen we nu uit op een stedentrip naar Polen. Daar moeten we een aardige tijd op teren want in oktober vertrekken we voor 6 weken naar Australië. Bij kaart kun je de route zien. We hebben er ongelofelijk veel zin in.

2017 een nieuwe jaar en een ongelofelijk mooie reis achter de rug naar de oostkust van Australië. Het is een onvergetelijke reis geworden met veel mooie dingen die we gezien en gedaan hebben. Deze hebben we in de pocket :) In januari gaan we weer een klein weekje skiën en in april lekker een weekje er tussen uit. Een paar dagen de kleinkinderen te logeren op de camping bij de boer. In juni en juli vakantie in Europa, de bestemming? daar waar de zon schijnt! Helaas door verdrietige omstandigheden scheen de zon deze zomer niet zo heel uitbundig waardoor het uiteindelijk Denemarken is geworden. Konden deze keer niet te ver weg.

2018 In januari een skivakantie in Italië gehad. Prachtig skiweer met  heel veel sneeuw. En een heerlijk voorjaarsvakantie gehad deels met de kleinkinderen en deels met z'n 2en. Nu in september de caravan weer pakken voor een maand Pyreneën en omgeving. We hebben er weer zin in!

2019 We hopen weer op een weekje wintersport. Voor de rest kijken we wel wat het jaar ons brengt. Het weekje wintersport inmiddels achter de rug. Kaprun, Oostenrijk is het geworden en is ons heel goed bevallen. In het voorjaar naar Kootwijk, kamperen met de kleinkinderen en vrienden van de eetclub. In de zomer eerst vakantie vieren met broers en schoonzussen en daarna blijven we in Frankrijk of gaan richting Italië.

2020 We beginnen met een weekje wintersport in Valtournenche, Italië. Daar beginnen we bijna elk jaar mee. De zomervakantie willen we in Slovenië vieren, we zijn er al eens geweest maar dat was maar kort en nu willen we 4 weken rond toeren.

Helaas is de zomervakantie niet doorgegaan want zoals we allemaal wel weten staat de wereld op zijn kop door een corona pandemie. Ons vakantieplannen voor 2021 zullen we waarschijnlijk ook aan moeten passen. De Amerikareis zal uitgesteld worden.

2021 Corona doet de reisplannen naar Amerika dwarsbomen maar dat zagen we vorig jaar al aankomen. Dat is de reden dat we ervoor gekozen hebben om een seizoenplek te zoeken in Nederland.  We hebben een stek gevonden in Drenthe en hebben dat vorig jaar vast gelegd. Fietsen, wandelen, cultuur en natuur, we gaan ons wel vermaken.

2022 We starten het jaar niet met wintersport omdat alles nog te onzeker is door corona, we zijn er nog steeds niet van af. In mei gaan we met de Kampeerders op pad in Drenthe en hopen dat dat door kan gaan. Onze zomervakantie staat ergens gepland in augustus-september. In augustus komt onze familie over uit Israël en in september waarschijnlijk mijn broer met zijn vrouw uit zuid Frankrijk. Er om heen vieren we onze vakantie en ik denk dat het wederom Nederland wordt hoewel dat afhangt van het weer. Overijsel - Drenthe en dan via Twente naar Limburg of zo, we zien het wel. Uiteindelijk zijn we in Duitsland belandt en wel het eiland Rügen.

2023 Na de wintersport in Italië hebben we plannen voor Zuid-Afrika. Inmiddels is de knoop doorgehakt en gaan inderdaad in november naar Zuid-Afrika, Zimbabwe, Botswana en Namibië. Voor het eerst een groepsreis, we gaan het zien maar vond deze reis prettiger om georganiseerd te doen. Eerst nog een weekje met de kampeerders in mei en gaan dan naar camping De Veentjes in IJhorst. In augustus zitten we zo'n 3 weken bij in Duitsland.

Bezochte landen

Ik heb 30 landen (12%) bezocht:

Andorra, Australië, België, Botswana, Canada, China, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongkong, Israël, Italië, Kroatië, Luxemburg, Monaco, Namibië, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Spanje, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zimbabwe, Zuid-Afrika, Zwitserland.