Melbourne

16 november 2016 - Melbourne, Australië

Wat een geweldige dag hebben we gehad. Na het ontbijt zijn we de stad in gewandeld. Wij vinden het een bruisende, relaxte stad. Heerlijk. Via Flinder Street Station de Swanston street in gelopen naar de Victorian State Library die van binnen prachtig is. Grote bibliotheken daar hou ik van. Daarna tram 35 gepakt, een gratis tram die langs alle high lights van de stad gaat. Bij de Docklands zijn we uitgestapt voor een kijkje bij de haven en het Etihad voetbal stadion. Je kunt overal weer instappen dus lekker makkelijk. Na de lunch zijn we naar het Eureka Skydeck gegaan en komen in 35 seconden op de 88ste verdieping. Vandaar kun je de hele stad bekijken. Ik wilde de Edge nog doen, Koos bedankte want die heeft last van hoogtevrees. In het begin leek het spannend, er speelde een spannend muziekje in ieder geval. Nadat het melkglas doorzichtig werd zag je pas echt wat er gebeurde. Je schuift in een glazen cabine uit het gebouw en staat dan 2 meter uit het gebouw op 300 meter hoogte.Het was prachtig om zo om je heen en naar beneden te kunnen kijken. Het formule 1 circuit in de verte en alle hoogbouw. Flinders Station en het Olympic Parc. Jammer dat ik zelf geen camera mocht meenemen. De foto die van je genomen werd heb ik daar gelaten. Na het genieten van de uitzichten zijn we naar de Shrine of Remembrance gewandeld en bovenop heb je een prachtig uitzicht over de stad. Daarna weer op het terras beland voor een koud biertje want de temperatuur loopt op. Nu opknappen voor een hapje eten en vanavond de koffer weer inpakken voor onze vlucht naar Alice Springs. Melbourne is een heerlijke stad om te vertoeven vinden wij.

1. Agnieta:
    16 november 2016
    Heerlijk zo in de stad geen kans om dronken te worden
  2. Claudette:
    16 november 2016
    Zo, weer helemaal bij. Mooie foto's vooral de avond foto's. Fijne tijd verder.